Lindex markerer 20 år med engasjement for Rosa sløyfe

I oktober donerer Lindex 10 prosent av BH-salget i alle sine markeder til kreftforskning. Ved å støtte Rosa sløyfe-kampanjen viser moteselskapet sitt engasjement i kampen mot brystkreft, og i sin egen kampanje portretterer Lindex kvinner som har gjennomgått eller er under brystkreftbehandling.

"Vi er utrolig stolte over å ha støttet brystkreftforskning i to tiår, og vårt engasjement går hånd i hånd med vårt høyere formål - å styrke og inspirere kvinner. Den Rosa sløyfen er et utrolig viktig initiativ som engasjerer og forener kunder og ansatte, og vi ønsker å gjøre alt vi kan for å bidra til den livsviktige brystkreftforskningen", sier Sanna Lindgren, Director of Culture & Communications i Lindex

Lindex donerer 10 prosent av BH-salget i oktober til brystkreftforskning. Moteselskapet selger også Kreftforeningen og Brystkreftforeningens Rosa sløyfe i løpet av oktober i sine butikker og på lindex.com, hvor alt salg doneres til Rosa sløyfe-aksjonen.

I årets kampanje portretterer Lindex kvinner som har gjennomgått eller er under brystkreftbehandling. Gjennom stillbilder, vellagde filmer og egne opptak fra kvinnene selv, skildres kreftens hverdagsrealitet og alt det innebærer.

"Med årets kampanje ønsker vi å fremheve de personlige historiene bak de berørte og vise deres styrke, smerte og håp. For oss er dette mer enn bare en kampanje – kvinnen betyr alt for oss, og vi jobber hele året for å spre bevissthet om viktigheten av regelmessige brystundersøkelser for tidlig oppdagelse", sier Linda Olsson, Director of Global Marketing.

For å øke bevisstheten rundt viktigheten av selvundersøkelse har moteselskapet en brystskole på lindex.com med en trinnvis guide der du kan lære hvordan du selv undersøker brystene dine.

"Lindex er vår eldste Rosa-sløyfe partner og vi er så utrolig stolte over samarbeidet vi har med dere. Lindex har bidratt med ca 45 millioner kroner til brystkreftforskning gjennom årene vi har samarbeidet. Dette betyr at vi sammen har vært med på å redde, forlenge og forbedre livene til kvinner som er, og blir, rammet av brystkreft. Etter to tiår står vi igjen sammen på startstreken for en ny aksjon hvor vi i år setter fokus på livet etter behandling og hvordan dette kan sette spor både fysisk og psykisk. Tusen takk for alt engasjement og arbeid dere gjør for saken Lindex", sier Marit Sophie Egge, Aksjonsleder Rosa sløyfe

Lindex er en Premium partner til Kreftforeningen og har støttet Rosa sløyfe-aksjonen siden 2003. I løpet av disse 20 årene har Lindex sammen med sine kunder bidratt med cirka 45 millioner kroner til brystkreftforskning.

For mer informasjon, kontakt:

Hanne Wergeland
PR Executive
Tel: 47 41407612
E-mail: presse.no@lindex.com

Lindex er en av Europas ledende motekjeder, med rundt 440 butikker i 18 land og salg online over hele verden gjennom tredjepartspartnerskap. Lindex tilbyr inspirerende og prisgunstig mote, og sortimentet inkluderer flere ulike konsepter innen damemote, barnemote, undertøy og kosmetikk. Lindex vokser, både i egne kanaler, franchise og sammen med globale moteplattformer. Lindex høyere formål er å styrke og inspirere kvinner overalt, og Lindex bærekraftløfte er å utgjøre en forskjell for fremtidige generasjoner ved å styrke kvinner, respektere planeten og sikre menneskerettighetene. Lindex er et heleid datterselskap av STOCKMANN plc. Mer informasjon er tilgjengelig på www.lindex.com.

Sitater

Sanna Lindgren, Director of Culture & Communications i Lindex