Lindex Missoni-kolleksjonen lanseres 25.9 – se backstagefilmen her!

Det italienske motehuset Missoni samarbeider med Lindex for å støtte brystkreftforskningen. Den unike kolleksjonen som lanseres 25. september vil selges i samtlige Lindex-butikker i Norden, Mellom-Europa, Midtøsten og på www.lindex.com

Lindex Missoni-kolleksjonen, med mønster og design som er typiske for Missoni, består av totalt 75 deler - dameklær, undertøy, barneklær og accessoirer - og er designet av Angela Missoni. 10 % av de totale salgsinntektene går direkte til kampen mot brystkreft.

- Samarbeidet med Lindex har gitt oss en unik mulighet til å tilby alle kvinner prisgunstig design, og samtidig mulighet til å kunne bidra med noe gjennom å spre informasjon om brystkreft rundt om i verden, sier Angela Missoni, Creative Director hos Missoni.

- Gjennom samarbeidet med Missoni vil vi gi kundene våre tilgang til et av verdens mest kjente og anerkjente varemerker, samtidig som vi fortsetter vårt langtrekkende arbeid for å støtte brystkreftforskningen, sier Lea Rytz Goldman, Design- og innkjøpsdirektør i Lindex.

Se backstagefilmen om Lindex sitt samarbeid med Missoni, og få et innblikk i arbeidet med kolleksjonen!

Vil du vite mer om designsamarbeidet Lindex Missoni, les den første pressemeldingen her.

For flere og høyoppløste bilder, besøk Lindex Newsroom
Nyhet!
Abonner på nyheter fra Lindex og følg Lindex i sosiale medier

For mer informasjon, kontakt:

Hanne Leino
Country Manager Lindex Norge
E-mail: hanne.leino@lindex.com

Lindex’ forretningsidè er å tilby inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av ulike motekonsepter innen dame-, barne- og undertøy. Med over 450 butikker i Norge, Sverige, Finland, Island, Baltikum, Tsjekkia, Slovakia, Polen, Russland og Midtøsten er Lindex i dag en av Nord-Europas ledende motekjeder. Lindex er en del av det finske børsnoterte konsernet, Stockmann. Mer informasjon finnes på www.lindex.com