Lindex og Selfmade inviterer til festdraktprosjekt

Lindex og Selfmade går sammen om et spennende reparasjonsprosjekt av festdrakter der de inviterer besøkende til å bli med og slippe kreativiteten fri.

Bakgrunnen for samarbeidet var et lite parti festdrakter til barn fra Lindex som viste seg å inneholde noen sømfeil. Lindex og Selfmade gikk derfor sammen om et kreativt prosjekt for å gi disse plaggene en ny sjanse.

Lørdag 13. april kl. 11-16 inviterer Lindex og Selfmade til et reparasjonsevent på Lindex Kids-butikken på Fornebu S i Bærum. Kundene kan denne dagen bli med å reparere og pynte sin egen festdrakt til barna som de får med seg hjem, helt gratis. Enten man er erfaren eller helt nybegynner bak symaskinen, så er alle velkommen til å sy med god veiledning fra Selfmade.

Vi er så stolte av de fine festdraktene våre, men her gikk det dessverre litt fort i svingene på noen av dem. Vi er så glade for at vi sammen med Selfmade og kundene våre kan sørge for at disse nå blir reparert og kan bli med noen små festglade barn hjem. Vi håper at samarbeidet med Selfmade både kan inspirere og oppmuntre kundene våre til å gi seg i kast med egne reparasjons- og syprosjekter, og at vi på så måte kan vise hvor enkelt det kan være å reparare og forlenge levetiden til plagg”, sier Camilla Pedersen, landssjef i Lindex Norge.

Det er en glede å samarbeide med Lindex for å gi disse festdraktene en ny sjanse, ved å reparere og fornye festdraktene ønsker vi å sende et viktig budskap om at vi må ta vare på klærne våre. Vi håper prosjektet vil oppmuntre flere til å se potensialet i sine egne klær og at det vil inspirere til å slippe kreativiteten fri ved å både reparere, fornye og skape selv”, sier Audun Strand, community manager i Selfmade.

Tid: Lørdag 13. april kl. 11-16
Sted: Lindex KIDS på Fornebu S

Festdraktene vil finnes i et begrenset opplag i størrelse 92–134.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Audun Strand, Community Manager Selfmade, tlf 98852464, e-post: ast@selfmade.com

Om Selfmade
Selfmade (tidligere Stoff og Stil) har alt du trenger til dine kreative prosjekter. Fra et fantastisk utvalg av stoffer, mønstre, symaskiner og sy-tilbehør til garn og hobbyartikler. Selfmade er en destinasjon som åpner opp for inspirasjon, skaperglede og kreativitet. I Selfmade sine butikker finner du også dedikerte arbeidsstasjoner hvor det jevnlig arrangeres workshops og sykurs. Målet er å gjøre kreativiteten tilgjengelig for alle – uansett alder eller ferdighetsnivå.
WWW.SELMADE.COM

Kontakt:
E-mail: presse.no@lindex.com

Lindex er en av Europas ledende motekjeder, med rundt 440 butikker i 18 land og salg online over hele verden gjennom tredjepartspartnerskap. Lindex tilbyr inspirerende og prisgunstig mote, og sortimentet inkluderer flere ulike konsepter innen damemote, barnemote, undertøy og kosmetikk. Lindex vokser, både i egne kanaler, franchise og sammen med globale moteplattformer. Lindex høyere formål er å styrke og inspirere kvinner overalt, og Lindex bærekraftløfte er å utgjøre en forskjell for fremtidige generasjoner ved å styrke kvinner, respektere planeten og sikre menneskerettighetene. Lindex er et heleid datterselskap av Lindex Group plc. Mer informasjon er tilgjengelig på www.lindex.com.