Lindex støtter Rosa Sløyfe-aksjonen

Lindex støtter Rosa Sløyfe-aksjonen I oktober måned vil Den Rosa Sløyfe bli solgt i Lindex-butikker i Sverige, Norge og Finland til fordel for brystkreftforskningen. Hvert år rammes godt og vel 216.000 kvinner i EU av brystkreft. Oktober måned er offisiell brystkreftmåned. Da setter flere land rundt om i verden ekstra fokus på brystkreft for å øke bevisstheten og oppmerksomheten omkring denne sykdommen. I oktober støtter Lindex brystkreftforskningen ved å selge Den Rosa Sløyfe i de svenske, norske og finske butikkene. Inntektene går til brystkreftforskningen. I tillegg til salget av Den Rosa Sløyfe vil Lindex dessuten gi én krone per bh som selges i oktober til brystkreftforskningen. - Vi er et kvinnelig foretak der 95 prosent av våre ansatte er kvinner. Minst like mange prosent av våre kunder er kvinner. Brystkreft er en sykdom som først og fremst rammer kvinner, noe som er en av årsakene til at vi er ivrige etter å støtte Rosa Sløyfe-aksjonen, sier informasjonssjef i Lindex, Ulrika Danielson. Den Rosa Sløyfe er symbolet på at du støtter brystkreftforskningen og står for bevissthet og søsterskap og vil hjelpe kvinner å overleve og beseire brystkreft. AB Lindex (publ). For nærmere informasjon kontakt: Informasjonssjef, Ulrika Danielson Telefon: +46 (0) 322-744 00 Mobil: +46 (0) 709-50 16 13 Pressebilder finner du på vår hjemmeside. Lindex-konsernet består av to butikkjeder: Lindex med 316 butikker på det nordiske markedet og 31 i Tyskland samt Twilfit med 58 butikker i Sverige, hvorav 10 drives som franchisebutikker. Konsernets forretningsområder er damekonfeksjon, dameundertøy og barneklær. www.lindex.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/02/20031002BIT00220/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/02/20031002BIT00220/wkr0002.pdf