Ny designsjef i Lindex

Som et ledd i Lindex sin internasjonale ekspansjon, og for ytterligere å spisse moten, er det ansatt en ny designsjef. Nina Starck, som tiltrådte stillingen før årsskiftet, kommer til Lindex fra H&M, der hun var ansvarlig for overgripende trendanalyser. I rollen som designsjef kommer Nina Starck også til å inngå i innkjøpsavdelingen i Lindex.

– Vi ønsker å fortsette og utvikle moten i Lindex. Rekrutteringen av Nina Starck innebærer et ytterligere fokus i vårt designarbeid, og dette vil bidra positivt til det totale tilbudet til våre kunder, sier konsernsjef for Lindex, Göran Bille.

Nina Starck har blant annet studert ved designhøyskolen i Borås og ved Tillskärarakademin i Stockholm. Hun har tidligere jobbet med å lede det kreative arbeidet ved produksjonen av kolleksjoner og kommer nå fra H&M, der hun var ansvarlig for overgripende trendanalyser.

– For meg handler design om å lykkes med å formidle en tydelig og inspirerende visjon, som følger en rød tråd fra visjon og ned til kolleksjonene som kunden møter i våre butikker, sier Nina Starck, designsjef i Lindex.

For mer informasjon, kontakt:

Hanne Wergeland
Press Contact, Lindex Norge
Tel: 47 41407612
E-mail: hanne.wergeland@lindex.com

Lindex’ forretningsidè er å tilby inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av ulike motekonsepter innen dame-, barne- og undertøy. Med over 470 butikker i 16 land er Lindex i dag en av Nord-Europas ledende motekjeder. Lindex er en del av det finske børsnoterte konsernet, Stockmann. Mer informasjon finnes på www.lindex.com