Oslo først ute med Lindex sitt nye butikkinnredningskonsept

I morgen åpner Lindex ny butikk på Karl Johan i Oslo. Denne blir dermed først ute med Lindex sitt nye butikkonsept som presenterer moten på en helt ny og spennende måte.

Den nye butikken ligger på beste adresse på Karl Johan i Oslo, og er på hele 1000 kvadratmeter over tre plan. Fasaden er omsorgsfullt renovert av hensyn til byggets K-markering. I entreen derimot møtes man av en helt ny og moderne innredning i lys, nordisk stil og rødtoner.

Vi ser virkelig frem til å åpne den første butikken med Lindex sitt nye butikkonsept i Oslo, nå som vi dessuten har funnet den perfekte butikkbeliggenheten, sier Göran Bille, konsernsjef i Lindex.

Butikken er en fullkonseptbutikk med mote for dame og barn, samt undertøy. Det nye butikkonseptet løfter fram varemerkets skandinaviske arv i innredningen, blant annet gjennom naturmaterialer og møtet mellom ulike strukturer og mønstre. I undertøysetasjen møtes kunden av en moderne og feminin følelse, der fargene går i hvitt, grått og rosa. I barneavdelingen skapes en uttrykksfull og dynamisk følelse ved hjelp av sterke farger og mønstre. Prøverommet har også fått nytt uttrykk med et behagelig lys.

Vi er svært stolte over at Lindex valgte Oslo til å være først ute med det nye butikkonseptet! Det her er en fantastisk butikk med inspirerende og prisgunstig mote i et enestående shoppingmiljø, sier Hanne Leino, administrerende direktør i Lindex Norge.

VIP-visning av den nye butikken avholdes i dag, 23. november, kl. 18-19 og journalister er hjertelig velkomne. Påmelding skjer til Nina Haugen på telefon 99514353 eller via e-post til: nina.haugen@lindex.com.

Lindex’ forretningsidè er å tilby inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av ulike konsepter innen dameundertøy, damemote, barneklær og kosmetikk. Med over 440 butikker i Sverige, Norge, Islandsk, Finland, Baltikum, Polen, Tsjekkia, Slovakia, Russland, Bosnia-Herzegovina og Midtøsten er Lindex i dag en av Nord-Europas ledende motekjeder. Lindex er en del av det børsnoterte finske konsernet Stockman. Mer informasjon finnes på www.lindex.com.

Lindex is one of Europe's leading fashion brands, with approximately 470 stores in 17 markets and sales online. Lindex offers inspiring and affordable fashion for the fashion interested and conscious woman. The assortment includes several different concepts within women's wear, kids' wear, lingerie and cosmetics. Lindex is growing, both in own channels and together with global fashion platforms. Lindex sustainability promise is to make a difference for future generations by empowering women, respecting the planet and ensuring human rights. Lindex is part of the Finnish-listed Stockmann Group. More information is available at www.lindex.com