Lindorff kjøper inkassoselskap fra Santander

Report this content

(29. mars 2012) Lindorff har kjøpt 100 prosent av aksjene i Reintegra Commercial España, et heleid datterselskap av Santander. Som del av avtalen har Lindorff også signert en servicekontrakt med Santander.

Med dette oppkjøpet blir Lindorff markedsledende i det spanske markedet. Reintegra Commercial España har i dag nesten 400 ansatte, og dermed har Lindorff et operativt team bestående av 720 høyt kvalifiserte fagfolk i Spania.

– Oppkjøpet skjer som en forlengelse av en langsiktig relasjon mellom Lindorff og Santander i Europa, og er en viktig del av vår vekststrategi. Oppkjøpet bekrefter at vi er den foretrukne samarbeidspartneren til den største banken i Spania, og det eneste uavhengige selskapet som kan tilby hele porteføljen av tjenester relatert til betalingsoppfølging, sier Endre Rangnes, administrerende direktør i Lindorff.

– Lindorff Spania er kjent for å behandle kundene med respekt, blant annet basert på en rettferdig tilnærming til betalingsoppfølging. Historisk har vi også en høy løsningsgrad i det spanske markedet. Med oppkjøpet blir Lindorff en pådriver i den ytterligere profesjonaliseringen av det spanske betalingsmarkedet, sier David Perez, direktør for Lindorff Spania.

Lindorff er ledende i Europa innen betalingsoppfølging og relaterte tjenester, kjent for sin høye etiske standard og ekspertise som markedsleder. Selskapet har bred erfaring fra banksektoren. Oppkjøpet styrker Lindorffs mulighet til å håndtere store kunder som er representert i flere europeiske land.

For mer informasjon, kontakt:

Ingeborg Dybvig
Konserndirektør kommunikasjon, Lindorff konsern

Om Lindorff:

Lindorff er en foretrukket ekspert innen betalingsoppfølging og relaterte tjenester, og en av de ledende europeiske leverandørene i sitt felt. Vi tilbyr tjenester som kundeutvelgelse, kredittvurdering, fakturering, inkasso, låneadministrasjon og kjøp av gjeldsporteføljer. Lindorff har ca 3000 ansatte i 11 land. Lindorff eies 50% av Altor (Altor Fund 2003 og Altor Fund II) og 50% av Investor AB. Hovedkontoret er lokalisert i Oslo, Norge.