LinkedIn på Norsk

Report this content

Fagpersoner i Norge kan nå kommunisere, samarbeide og dele informasjon på norsk på LinkedIn.

Mountain View, California. 17. juli 2012 LinkedIn, som er verdens største profesjonelle nettverk på Internett med 161 millioner medlemmer verden over, annonserte i dag at nettstedet nå er tilgjengelig på norsk, noe som ytterligere forenkler kommunikasjon, samarbeid og deling av informasjon for norske fagpersoner.

Selskapet har allerede over 600 000 norske medlemmer, og er blant de raskest voksende sosiale plattformen i Norge*. Fra i dag vil nåværende og nye LinkedIn-medlemmer ha tilgang til nettstedet på norsk, direkte fra startsiden.

Fredrik Bernsel, som er direktør for LinkedIn i Norden, uttaler at: «I motsetning til mange regioner på Europas fastland, akselererer Norges økonomiske vekst takket være rekordhøye investeringer i olje- og gassfelt offshore. Lanseringen av LinkedIn på norsk vil bli et kraftfullt verktøy for medlemmer som bruker LinkedIn til å utveksle og utvikle kompetanse, idéer og gjøre forretninger — nå enda enklere enn tidligere»

Store norske selskaper som SAS, Statoil og NetCom drar også nytte av LinkedIn ved å sende ut målrettede annonsekampanjer til potensielle nye og nåværende klienter via selskapets Marketing Solutions. AdProfit jobber som LinkedIns partner i Norge, og vil kunne være behjelpelig for interesserte selskaper til å kjøre sosiale markedsføringskampanjer på LinkedIn.

Beslutningen om å lansere nettstedet på flere språk har vært sentral i LinkedIns globale vekst. Nettstedet tilbyr 17 andre språk i tillegg til norsk: engelsk, fransk, indonesisk, italiensk, japansk, koreansk, malayisk, nederlandsk, polsk, portugisisk, rumensk, russisk, spansk, svensk, tsjekkisk, tyrkisk og tysk.

*) http://www.halogen.no/tjenester/losninger/sosiale-medier/norske-brukere-i-sosiale-medier/

LinkedIn Norge — kortfattet fakta

• Ledende bransjer som er på LinkedIn Norge
    • Olje og energi
    • Informasjonsteknologitjenester
    • Dataprogramvare
  • Selskaper med flest ansatte på LinkedIn Norge
    • Norsk Hydro
    • Statoil
    • Aker Solutions

• Fremtredende universiteter (sortert etter LinkedIn-medlemskap)
    • Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU)
    • Universitetet i Oslo (UiO)
    • Handelshøyskolen BI

• Mest aktive regioner
    • Oslo-regionen
    • Stavanger-regionen
    • Bergen-regionen

Ytterligere informasjon til redaksjonene

Norsk side med innledningsvideo — til medlemmer som ønsker å endre språket deres til norsk http://www.linkedin.com/norsk

Om LinkedIn

LinkedIn ble grunnlagt i 2003 og hjelper fagpersoner med å skape bedre og bredere kontakt, noe som kan gjøre dem mer produktive og suksessfulle. Med 161 millioner medlemmer verden over, inkludert toppledere fra alle Fortune 500-selskapene, er LinkedIn verdens største profesjonelle nettverk på Internett. Selskapet har en flersidig forretningsmodell, og tjener penger på medlemsabonnementer og markedførings- og rekrutteringsløsninger. Hovedkontoret ligger i Silicon Valley, og selskapet har flere utenlandskontorer.

Pressekontakter

press@linkedin.com

Johannes Fjose Berg, kommunikasjonsrådgiver i Trigger Oslo, vil også kunne være behjelpelig på vegne av LinkedIn. Tlf + 47 47 40 92 06

Talsmann for LinkedIn Norge, Fredrik Bernsel, er tilgjengelig for intervju på forespørsel.