LYKO SATSER STORT I OSLO

Report this content

Lyko åpner en flagship store midt på Karl Johan, i hjertet av Oslo. Butikken skal være et komplement til e-handelen vår, og bygger på de fordeler en fysisk butikk har. Vår ambisjon er å skape et inspirerende sted for skjønnhetsinteresserte, med et utvalg av våre mest spennende produkter.

Butikken vil være en viktig lanseringsplattform for nyheter, samtidig som at vi vil legge vekt på inspirasjon og rådgivning. Alle skal føle seg velkommen til Lyko, og vi vil jobbe for at skjønnhet skal være gøy og ikke så pretensiøst. Det aktivitetsbaserte konseptet tar utgangspunkt i det fysiske møtet, men vil også inneholde mange digitale elementer for å muliggjøre fleksibilitet.

Rickard Lyko, administrerende direktør og grunnlegger: Vi har en sterk vekst i Norge, som i dag står for over en femtedel av vårt totale salg. Vi foretar denne satsingen nå for å ta steget til neste nivå. I fjor styrket vi merkevarebevisstheten betraktelig, og salget online økte kraftig takket være vellykkede reklamesatsinger.

Vi har lenge sett etter et sentralt sted i Oslo, vi vet at det er viktig å være der kundene er, og vår tro er at denne plasseringen vil være blant de mest attraktive så snart den fysiske handelen tar fart. Vi åpner også et kontor i samme bygg da vi ser gode synergier når vi er nær våre kunder og produkter.”

Fakta:
Butikken er på 450 m2 og vil sysselsette rundt 20 ansatte, inkludert frisører og hudterapeuter. Kontoret er 200 m2 og vil romme opptil 40 personer. Butikken åpner i midten av oktober.

For mer informasjon, vennligst ta kontakt med:
Rickard Lyko, adm.dir. Lyko
+46 076 026 74 28, rickard.lyko@lyko.com

Tom Thörnblom, leder for Kommunikasjon og Bærekraft
+46 072 555 01 90, tom.thornblom@lyko.com

Om Lyko
Lyko Group AB (publ) er en hårpleie- og skjønnhetsspesialist. Med markedets bredeste sortiment online, og integrerte butikker og salonger, inspirerer og guider vi kunden til sitt beste jeg. Konsernet driver nettstedet Lyko.com, samt 32 heleide integrerte butikker og salonger i Sverige og Norge. Virksomheten sysselsetter nærmere 750 personer. Lyko er notert på First North Premier Growth Market. Avanza Bank, +46(0)8-409 421 20, corp@avanza.se, er selskapets rådgiver (Certified Adviser). Besøk www.lyko.com for mer informasjon.