Robi Comb Pro – lusekammen som oppdager og tilintetgjør hodelus

Pressemelding 23-01-2006

Når barna dine får uinviterte gjester
Robi Comb Pro – lusekammen som oppdager og tilintetgjør hodelus

Stadig flere barn i Norge rammes av hodelus. Det er vanligvis en slitsom prosess å oppdage samt kvitte med disse ubehagelige små krypene. Nå kan heldigvis alle foreldre slappe av. Den elektriske lusekammen Robi Comb Pro er en nyvinning når det gjelder å oppdage og uskadeliggjøre hodelus, dessuten er behandlingen giftfri. Lusen kjemmes raskt og enkelt bort da kammen sender ut en mild elektrisk ladning som paralyserer og tilintetgjør den. Robi Comb Pro er den beste måten å behandle aktive og utålmodige barn som ikke er noe glad i å sitte stille.

Vi har sett en økning i tilfeller av lus i Norge de siste årene. Økningen var spesielt merkbar i 2005 da det ble omsatt 120000 doser med antilusemiddel. Det er hovedsaklig barn mellom 3 og 12 år som rammes. Folkehelseinstituttet har nylig meldt om skoler der 50 % av barna hadde lus. Lusekammen Robi Comb Pro er perfekt å ha hjemme for rask og effektiv behandling behandling av store så vel som små. Dette gjør kammen til et kostnadseffektivt verktøy for å fjerne hodelus. Kammen kan også, ved mistanke, benyttes til kontroll.

- Robi Comb Pro er en meget lettvinn og skånsom måte å oppdage lus på, dermed også effektiv
når det gjelder å forhindre nye luseepidemier. Det føles trygt å vite at barna er lusefrie og dermed ikke kan spre lusen videre når vi har kjemmet de, sier Gudrun Karlsson, helsesøster i Gnosjø kommune.

Robi Comb Pro - effektiv og giftfri behandling
Lusen har fulgt mennesket gjennom mange tusen år. Behandlingen har variert fra innsektmiddelet DDT til spesialsjampo og diverse liniment. Et økende problem er at lusen har begynt å utvikle resistens mot de aktive stoffene som finnes i dagens preparater. Dette fører til at doseringen må økes for å få bukt med problemet, som igjen kan innebære en helsefare for brukeren. Lusekammen Robi Comb Pro er et effektivt og sikkert svar på dette problemet da kammen også tilintetgjør resistente lus.

Slik bruker du Robi Comb Pro
Den elektriske ladningen kommer fra et 1,5 volts batteri som knapt er merkbar for et menneske men kraftig nok til å ta livet av lus. Kammen gir fra seg en svak pipelyd som opphører når kammen er i kontakt med lus, hvorpå man fjerner de. Kammen begynner så å pipe igjen, klar for videre behandling. Denne muligheten for egenkontroll fører til at man bruker ca. 10 minutter på å kontrollere hodebunnen mot 40 minutter med en tradisjonell lusekam. Man tar ikke livet av eggene ved første kjemming. Det anbefales derfor at man gjentar behandlingen annenhver dag i to uker. På denne måten er man sikker på å fjerne også de nyklekte eggene før de blir kjønnsmodne og rekker å legge nye egg.

Robi Comb Pro har en veiledende pris på 389 kroner og finnes i Life butikkene samt andre velassorterte helsebutikker over hele landet.

Litt info om Oxygen
For å gjøre den viktige egenpleien lettere har vi samlet markedets mest nødvendige og høykvalitative hjelpemiddel for helse og velvære i et sortiment- Oxygen. Oxygen leverer produkter under eget varemerke så vel som andre sterke varemerker, med fellesnevneren skjønnhet og helse i kombinasjon med teknikk. Sortimentet finnes i første rekke i Life sine butikker men også i øvrige helsebutikker. Avdelingen Oxygen inngår i Macronova AB, med hovedkontor i Sundsvall. Selskapet har 16 ansatte og omsetter for cirka 70 millioner kroner.

For ytterligere informasjon kontakt:
Urban Johansson, avdelingssjef Macronova AB, tel: +46 (0)60-12 07 00, mob: +46 (0)708-21 86 86 eller e-post: urban.johansson@macronova.se

For praktiske spørsmål, produktprøver og bilder kontakt:
Joachim Knutsen, Star Public Relations, tel: 99449940, e-post: joachim.knutsen@starpr.no
Informasjonen er sendt gjennom Observer http://www.waymaker.no
Nedenstående filer kan lastes ned:
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=363885&fn=wkr0010.doc Robi Comb Pro Fakta om hodelus
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=363885&fn=wkr0011.doc Slik bruker du Robi Comb Pro
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=20233&lang=NO Robi Comb Pro
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=20234&lang=NO Bruksveiledning fig 1
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=20235&lang=NO Bruksveiledning fig 2
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=20236&lang=NO Bruksveiledning fig 3