Aylar i Las Vegas med ALFA – brente 25.000 dollar på 12 timer! – Glad jeg er i live!

Report this content

Aylar lekte med tigre, giftet seg og fikk tatovering på Hangover-inspirert galskapstur i Las Vegas med ALFA.
– Utvilsomt den villeste shooten jeg har vært med på, fastslår pokerstjernen.

Etter sin imponerende debut i sommerens poker-VM i Las Vegas hvor hun slo over 3500 deltakere fra hele verden, ga spillselskapet Bettson Aylar tidenes bonus: 25.000 dollar. Det var bare en hake: Hun måtte bruke de opp på 12 timer.
- Da tigeren kom inn på rommet mitt ble alle stumme av frykt. I hvert fall jeg. Den var mye større enn jeg hadde forestilt meg. Da jeg tok av de høyhælte skoene var den like høy som meg – bare 300 kilo tyngre. Lenge hadde jeg trodd at de villeste opplevelsene i livet mitt var bak meg, men da innså jeg at dette jeg er med på med denne superstjernetigeren må være det desidert villeste jeg hadde opplevd. Og det var det nok. I hvert fall fram til jeg giftet meg tre timer senere.

Tiger med celebre venner

- Aylar kom som et persisk lynnedslag rett i sentralnerven til den norske bondeoffentligheten for snart ti år siden, og har de siste årene gjennomgått det som ikke kan kalles for noe annet enn en totalforandring: Finalist i «Skal vi danse». Student med toppkarakterer. Skuespiller i «Yohan – Barnevandreren». Og ikke minst: Vår nye pokerstjerne. Aylar får til alt hun vil hun, er det rart vi i ALFA er Aylarfans, sier redaktør Ole-Martin Ihle.

Han forteller at den andre stjernen på settet, tigeren Asia, er 16 år gammel og ble født inn fangenskap. Tigerslekten hun tilhører har vært tamme i fire generasjoner.
- Asia har gjort fotoshoots med folk som Sienna Miller, Jackie Chan og Sharon Stone, men man kunne merke at til og med tigeren ble starstrucked av Aylar – hun har aldri sett bedre ut, sier Ihle fornøyd.
Eventuelle dyrvernorganisasjoner kan slå seg til ro med at den tamme tigeren er ambassadør for Wildaid, en frivillighetsorganisasjon som kjemper for truede dyrearters rettigheter og til vanlig slapper av på et 160 måls ranch i Sør-California.

En selvironisk Aylar

- Det var lettere å få Asia til å stille opp enn Aylar. Første samtale i oktober i fjor endte med avslag, det gjorde også det andre og tredje forsøket. Men så kom komedien Hangover 2, Aylar leverte i Vegas og Betsson kom til ALFA med en genial ide, forteller Ihle.
- Det hadde aldri vært aktuelt for meg å stille opp i et manneblad igjen, hvis ikke ideen hadde vært så unikt god og morsom som den faktisk er. Dessuten kan det være greit for meg å vise at jeg faktisk har masse selvironi, dette er uskyldig ellevill moro!, ler Aylar.
- Fotoshooten står sterkt for seg selv, uavhengig av alt, og er det noe ALFA har bevist flere ganger – senest med Jenny Skavlan i Los Angeles – så er det at de er kapable til å gjennomføre sterke konsepter. For meg ble det en utfordring, men det var en utfordring med utgangspunkt i glede. Jeg er veldig stolt av bildene – og samtidig takknemlig for at jeg er i live etter den uka der i Vegas. Det var så vilt.

Etter den imponerende poker-VM-debuten i Las Vegas, begynte spillselskapet Betsson å pønske på hvordan de skulle belønne sin nyklekte pokerstjerne. De endte med å gi pokerstjernen 25.000 dollar hun kunne bruke på akkurat det hun ville. I syndens by Las Vegas. ALFA fikk være flue på veggen.
Aylars smørbrødliste over hva hun ville gjøre ble lang. Hun ville gjøre alt som var gøy! Gifte seg, tatovere seg, feste på strippeklubber og våkne med en tiger på rommet. Helst den hun hadde sett sammen med Sienna Miller på coveret av Flaunt Magazine.

- Heftig adrenalinkick

- Det føltes som at et godstog av adrenalin dundra gjennom kroppen min i 12 timer i strekk. Og den gikk gjennom hele følelsesregisteret. Fra intens lykke til enorm redsel. Fra ren skrekk til pur lykke over å ha overvunnet feigheten. På denne turen har jeg ledd, grått, jubla, stressa og til slutt kollapset. Med et smil om munnen. Det var utrolig festlig og utvilsomt den villeste shooten jeg noensinne har gjort. Det å møte tigeren på nært hold ga meg et heftig adrenalinkick. Disse bildene går rett inn i albumet, for å si det sånn.

- Da jeg stod der i bryllupskapellet, neddynket i champagne fra strippeklubben tidligere på dagen, i en hvit brudekjole, med Elvis som prest, og jeg snudde meg og så ned på de 134 centimeterne som utgjorde min kommende ektemann, da måtte jeg bare le for meg selv. Det ble for surrealistisk til at jeg klarte å ta det inn over meg, sier Aylar og legger til:
- Men jeg har en ting jeg må innrømme…jeg brukte faktisk 24 timer på å bruke opp de pengene.

ALFA – The Hangover Edition er på gata mandag 5.september.

Her er hva Aylar brukte pengene på:
Ny kjole: 3.000 dollar
Strippere: 3.700 dollar
Champagne: 2.300 dollar
Limousine: 1700 dollar
Suite: 3500 dollar
Tatovering: 400 dollar
Privat bassengområde: 1500 dollar
Poker: 0 dollar (gikk i pluss naturligvis)
Bryllupskjole: 1700 dollar
Bryllup: 2000 dollar
Tiger: 5.200 dollar