• MARITIMT FORUM/

Report this content

Til redaksjonen: Maritimt Forum inviterer til pressetreff onsdag 5. mai på skoleskipet Sjøkurs på Torskeholmen kl. 13.00 Verdens største flaskepostaksjon til kamp for norsk maritim næring. Stortinget skal i vår avgjøre fremtiden for den maritime næringen. Maritimt Forum i Øst-Agder inviterer til vår politiske markering om denne saken. Flaskepost og ordfører-shanty. Hele nasjonen skal involveres i disse dager i en ramsalt aksjon der ordførere, fylkesordførere, næringslivsledere og de maritime næringer skal synge ut sin støtte til en næring som i dag sysselsetter 75.000 mennesker i hele landet, mange i distriktene. Meldingen vi ønsker å sende er ganske enkel: Skap rammebetingelser for et fortsatt bærekraftig maritimt miljø i Norge. Meldingen sendes ganske enkelt i flaskepost. Gjennom alle fylker går det i disse dager 19 spesiallagede flasker av magnumformat. Disse skal sakte, men sikkert flyte inn til hovedstaden i slutten av mai, for å ende opp hos de folkevalgte før den endelige behandling av Stortingsmeldingen. Ikke bare skal det sendes flaskepost. Det skal synges også! En nyskrevet tekst på en gammel, kjær sjømannsvals skal fungere som protestvise for kampanjen. Ordførere i hele landet er utfordret til å levere sitt musikalske bidrag for Den Gode Sak. Og på dette pressetreffet er det Øst-Agder sin tur! Vel møtt! Vennlig hilsen Maritimt Forum Nærmere informasjon: Rikke Lind, daglig leder i Maritimt Forum mob 900 34 873. Margareta Stridsberg, koordinator lokale arrangementer: 932 80 990 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no