Grand Deluxe Crunchy Nacho tilbake hos MAX

Den populære burgeren Grand Deluxe Crunchy Nacho kommer tilbake på menyen hos MAX. Denne gangen kan du kombinere burgeren med blant annet jalapeñomajones som dippsaus og to Luksusshakes, Banana Fudge og Multe. Crunchy Nacho serveres enten med storfekjøtt, den plantebaserte burgeren Delifresh Plant Beef eller halloumi.

MAX’ Crunchy Nacho-burger er inspirert av latinamerikanske smaker og har blitt en tilbakevendende favoritt hos gjestene. Kombinasjonen av crispy ostenachos, kremet jalapeñomajones og sursøt syltet rødløk minner litt om smakene og teksturene man finner i fredagstacoen, en av hovedårsakene til burgerens suksess.

- Vår nå klassiske Crunchy Nacho er egentlig mer enn en vanlig burgeropplevelse. Vi har tatt alt det gode fra Latin-Amerika, og da spesielt nachos, og kombinert det for å utvikle og på sett og vis omdefinere hva en burger kan være. Resultatet er at vi har klart å fange mye av det man kjenner igjen fra tacoen – både når det gjelder smak og tekstur, men i ny tapping, sier Jonas Mårtensson, sjefskokk hos MAX Burgers.

MAX’ plantebaserte burger Delifresh Plant Beef er et resultat av den svenske kjedens engasjement for smaksinnovasjon og arbeidet med å redusere klimapåvirkningen. Burgeren er utviklet av MAX’ sjefskokk Jonas Mårtensson og hans team, der målet var å finne et plantebasert alternativ til rødt kjøtt som smaker minst like godt.

- Vår egenutviklede Plant Beef er resultatet av en voksende interesse for alternativer til burgere av storfekjøtt som ikke kompromisser med smaksopplevelsen. Og for å gjøre det enklere å velge grønt, kan gjestene våre velge å bytte ut kjøttet på alle burgerne våre med Plant Beef. Vi vet at grønne burgere er minst like gode som burgere med storfekjøtt, og Crunchy Nacho med Plant Beef er et tydelig eksempel på dette, sier Jonas Mårtensson, sjefskokk hos MAX Burgers.

Grand Deluxe Crunchy Nacho, Luksusshake Banana Fudge og Luksusshake Multe serveres mellom 21. oktober og 13. januar på alle landets restauranter. Burgeren serveres enten med storfekjøtt, Plant Beef eller halloumi.

Sentralbord: +46 (0)920 890 00

MAX Burgers ble grunnlagt i 1968, er Sveriges eldste hamburgerkjede og åpnet sin første restaurant i Norge i 2011. MAX ønsker å bli verdens beste hamburgerkjede, og veien dit er å gjøre verden litt bedre. Både ved å servere de beste burgerne og ved å være en positiv kraft i samfunnet. Allerede i 2008 begynte MAX å klimamerke menyen og klimakompensere for alle utslipp fra gårdbrukerens jord til gjestens bord. Siden 2018 har MAX hatt en klimapositiv meny, noe som innebærer at selskapet binder mer klimagasser enn hele verdikjeden slipper ut, samtidig som de reduserer utslippene i tråd med FNs globale 1,5 gradersmål. Fra 2006 har 7–10 prosent av det årlige nettooverskuddet blitt donert til fattigdomsbekjempelse, og i 2009 grunnla de stiftelsen Rättvis Fördelning. Hittil har MAX satt av 301 millioner kroner før skatt til stiftelsen Rättvis Fördelning. Kjeden har 172 restauranter, hvorav fem selveide og to franchiseeide i Norge, og sysselsetter 5500 medarbeidere. . I 2020 hadde MAX en omsetning på 3,6 milliarder kroner, og planen er å doble antall restauranter i Norge frem mot 2022.