• MAX Burgers/

MAX lanserer Frisco Cheese ’n’ Jalapeño og Premium Shake med inspirasjon fra svenske Norrland

For første gang noensinne gjør Frisco Cheese ’n’ Jalapeño sin entré på MAX-menyen – en passe sterk nyhet med smak av frisk jalapeño, krydret Creole-saus og kremede oster. Den nyeste burgeren serveres fra 18. august på samtlige restauranter og kan fås med dobbelt opp av norsk storfekjøtt, Plant Beef, Grilloumi® eller en real og grundig fritert norsk kyllingfilet.

MAX’ arbeid med smaksinnovasjon handler blant annet om å holde seg oppdatert på trender i omverdenen, og derfor er sjefskokk Jonas Mårtensson alltid på utkikk etter nye, spennende smakskombinasjoner som skal heve burgeropplevelsen for gjesten. Til den nye burgeren har Jonas fortsatt utforskingen av den hotte trenden, sett nærmere på jalapeñoen og hvordan man på beste måte implementerer den i en burger.

-          Den nye burgeren er full av smak, med den krydrede Creole-sausen kombinert med verdens beste paprikafrukt – frisk jalapeño. Den toppes med de kremede ostene, og jeg synes balansen vi har landet på, er perfekt avstemt, smakene er perfekte i kombinasjon med Frisco-brødet, sier Jonas Mårtensson, sjefskokk hos MAX.

Frisco Cheese ’n’ Jalapeño er en osteburger i MAX’ eget Frisco-brød som er Sveriges mest solgte hamburgerbrød i butikk. Fyldig smelteost, emmentaler og cheddar får selskap av en krydret Creole-saus og forfriskende skiver av frisk jalapeño, alt på en seng av salat og løk. Gjester som foretrekker et alternativ til rødt kjøtt, kan selvsagt få burgeren med Plant Beef, Grilloumi® eller Spicy Chicken.

Som spesialtilbehør til den nye burgeren lanseres også favoritten Creole Fries, servert i boks med Crispy Fries i bunnen og toppet med Creole-dressing, jalapeño, sweet onion og smeltet cheddardip.

En annen siderett som lanseres er Chili Cheese, sprø og varm, stekt smeltet cheddarost med jalapeños.

To nye populære og etterspurte Premium Shakes er også lansert: Cloudberry med håndlaget milkshake med softis og melk, lagvis med multebærsyltetøy og Banana Split med håndlaget milkshake med softis og melk, lagvis med banankaramell, sjokoladesaus og sprø sjokoladekuler. Begge er toppet med vispet krem.

Frisco Cheese ’n’ Jalapeño, Creole Fries, Chili Cheese og Premium Shakes serveres på samtlige MAX-restauranter fra 18. august.

Sentralbord: +46 (0)920 890 00

MAX Burgers ble grunnlagt i 1968, er Sveriges eldste hamburgerkjede og åpnet sin første restaurant i Norge i 2011. MAX ønsker å bli verdens beste hamburgerkjede, og veien dit er å gjøre verden litt bedre. Både ved å servere de beste burgerne og ved å være en positiv kraft i samfunnet. Allerede i 2008 begynte MAX å klimamerke menyen og klimakompensere for alle utslipp fra gårdbrukerens jord til gjestens bord. Siden 2018 har MAX hatt en klimapositiv meny, noe som innebærer at selskapet binder mer klimagasser enn hele verdikjeden slipper ut, samtidig som de reduserer utslippene i tråd med FNs globale 1,5 gradersmål. Fra 2006 har 7–10 prosent av det årlige nettooverskuddet blitt donert til fattigdomsbekjempelse, og i 2009 grunnla de stiftelsen Rättvis Fördelning. Hittil har MAX satt av 301 millioner kroner før skatt til stiftelsen Rättvis Fördelning. Kjeden har 183 restauranter, hvorav syv selveide og to franchiseeide i Norge, og sysselsetter 7200 medarbeidere. I 2020 hadde MAX en omsetning på 3,6 milliarder kroner, og planen er å doble antall restauranter i Norge frem mot 2022.