Nye smakssensasjoner hos MAX når Grand Deluxe Korean BBQ lanseres

MAX’ nye burger har hentet inspirasjon fra asiatiske grillmiddager med krydder og smaker fra koreansk BBQ-saus og fersk koriander. Smaksopplevelsen skiller seg bort fra tradisjonelle burgere, og målet med Grand Deluxe Korean BBQ har vært å fremheve de friske, fyldige og litt krydrede smakene som har blitt stadig mer populære over hele verden.

Akkurat i tide til sensommeren runder MAX av grillsesongen med en BBQ-inspirert burger. Grand Deluxe Korean BBQ tilhører MAX’ større burgerutvalg og er sterkt inspirert av asiatisk grillkultur. Den nye burgeren serveres med Korean BBQ-saus, fersk koriander, friterte løkringer, kremaktig cheddarost, sprø isbergsalat, mild majones og sylteagurker på et Friscobrød. Enten med norsk storfekjøtt, halloumi, Delifresh Plant Beef etter Spicy Chicken.

- Koreansk grill er en trend som har blitt mer og mer populær, og derfor syntes jeg der var en selvfølge å ta frem en burger med en lignende smakssensasjon. I det koreanske kjøkkenet arbeider man mye med fermentering, og da er det lett for at de salte eller tamme smakene tar over. Jeg synes vi har funnet en flott smaksbalanse i kombinasjonen av den fyldige BBQ-sausen sammen med sprøheten fra sylteagurkene og løkringene, og med et touch av fersk koriander. Det blir en utrolig burgeropplevelse og smaksreise, sier Jonas Mårtensson, sjefskokk hos MAX.

Sammen med den nye burgeren gjør de to populære Luksusshake-smakene Banana Fudge og Multe comeback, den sistnevnte en smakskombinasjon som er sterkt påvirket av Max’ norrlandske arv.

- Multe og iskrem er en klassiker i løpet av den norrlandske sensommeren, mens Banana Fudge-smaken er vanligere over hele landet, og jeg tror mange kommer til å kjenne igjen smaken fra barndommen. Samtidig har vi hos MAX erfaringer med å eksportere smaksopplevelser fra nord som strekker seg helt tilbake til 1968, og da vi hadde Luksusshake Multe på menyen i 2018 var det en stor suksess i hele landet, sier Jonas Mårtensson.

Sammen med Grand Deluxe Korean BBQ, lanseres også Creole Fries, Wings og Korean BBQ-saus, Luksusshake Multe og Luksusshake Banana Fudge.  Alle retter vil være tilgjengelige på samtlige MAX-restauranter mellom 19/8 og 20/10.

Sentralbord: +46 (0)920 890 00

MAX Burgers ble grunnlagt i 1968, er Sveriges eldste hamburgerkjede og åpnet sin første restaurant i Norge i 2011. MAX ønsker å bli verdens beste hamburgerkjede, og veien dit er å gjøre verden litt bedre. Både ved å servere de beste burgerne og ved å være en positiv kraft i samfunnet. Allerede i 2008 begynte MAX å klimamerke menyen og klimakompensere for alle utslipp fra gårdbrukerens jord til gjestens bord. Siden 2018 har MAX hatt en klimapositiv meny, noe som innebærer at selskapet binder mer klimagasser enn hele verdikjeden slipper ut, samtidig som de reduserer utslippene i tråd med FNs globale 1,5 gradersmål. Fra 2006 har 7–10 prosent av det årlige nettooverskuddet blitt donert til fattigdomsbekjempelse, og i 2009 grunnla de stiftelsen Rättvis Fördelning. Hittil har MAX satt av 301 millioner kroner før skatt til stiftelsen Rättvis Fördelning. Kjeden har 168 restauranter, hvorav fem selveide og to franchiseeide i Norge, og sysselsetter 5500 medarbeidere. I 2019 hadde MAX en omsetning på 3,9 milliarder kroner, og planen er å doble antall restauranter i Norge frem mot 2022.