Lehto-konsernets økonomisk drevne industriproduksjon er revolusjonerende konstruksjon

Lehto Group er et finsk selskap som spesialiserer seg på økonomisk drevet konstruksjon. Det tar sikte på å erstatte tradisjonell bygging på byggeplassen med industriell produksjon, som er mer kostnadseffektiv og sikrer høyere kvalitet. Boliger vil i økende grad bli bygget på fabrikker, hvor det er lettere å kontrollere kvaliteten og produksjonskostnadene.

Tradisjonelt blir byggeprosjektene implementert på stedet, uavhengig av forholdene og mengden av naturlig lys. Ifølge Hannu Lehto, administrerende direktør i Lehto Group, fører dette til ineffektivitet: "Vi ønsker å effektivisere prosesser og redusere avbrudd, slik at vi kan tilby litt mer til kunden for like mye penger."

Metsä Wood ser også overgangen til industriell prefabrikkering innen konstruksjon som et viktig skritt. "Industriell prefabrikkering og skalerbare konsepter leder vei til nye måter å gjøre ting bedre på i byggebransjen, som ligger betydelig bak andre sektorer innen produktivitetsutvikling", sier Virva Juhola, SVP Sales hos Metsä Wood.

Kerto LVL bidrar til utviklingen av industriproduksjon

Industriproduksjon i byggebransjen er basert på modularitetsprinsippene. I sine moduler og elementer bruker Lehto Group Metsä Woods produkter sammen med betong og stål for å understøtte sin filosofi om effektive byggemetoder. Kerto® LVL (laminert finertre), for eksempel i bærende konstruksjoner, mellomliggende gulvkonstruksjoner og takkonstruksjoner. Kerto LVL har mange sterke sider som byggemateriale.

"Som produktets verdiløfte sier, er Kerto LVL raskt, lett og grønt. Det er et sterkt, men lett materiale, og bruken støtter vår økonomisk drevne byggemetode", sier Lehto.

Les hele artikkelen for å lære mer om Lehto Groups filosofi.

Se videoen Talking Wood med Hannu Lehto, administrerende direktør i Lehto Group.

Bilder: https://databank.metsagroup.com/l/zvG9ZCrBBnhL

For mer informasjon, kontakt:

Viivi Kylämä, Marketing Manager, Metsä Wood, tel. +358 40 820 9850, viivi.kylama@metsagroup.com

www.metsawood.no

Metsä Wood tilbyr konkurransedyktige og miljøvennlige treprodukter for konstruksjon, industrielle kunder og distributører. Produktene våre er av nordisk trevirke, et bærekraftig råmateriale av høyeste kvalitet. Vår omsetning i 2017 var på 0,5 milliarder Euro, og vi har omtrent 1.400 ansatte. Metsä Wood er en del av Metsä-gruppen.