Klippan Lady Open valgte METTLER TOLEDO for korrekt innveiing

På brytestevner er det viktig at alle deltakerne blir veid inn riktig og at det går raskt unna, slik at man ikke forstyrrer tidsplanen for stevnet – særlig når man har hele 223 deltakere fra 25 land. Med vekter og skrivere fra METTLER TOLEDO gikk det hele som en lek.

Klippan Lady Open, et brytestevne for kvinnelige seniorer, juniorer og kadetter fra hele verden, gikk av stabelen i Klippan 19.–21. februar 2016.

– Det er lite som skiller vektklassene, så det er veldig viktig at innveiingen går riktig for seg, og at den er nøyaktig. Ved hjelp av vekter og skrivere fra METTLER TOLEDO gikk det raskt og greit unna, og vi fikk skrevet ut etiketter med vekt, tid og dato uten problemer, uttalte Olle Svensson, konkurranseleder ved Klippans Brottarklubb.

Klippan Lady Open er et av verdens største brytestevner for damer, og Klippans Brottarklubb har vært arrangør siden 1995. METTLER TOLEDO har levert innveiingsutstyr siden 2016.

Det har vært et par magre år for Sverige, i fjor hadde de ikke en eneste finalist, men i årets utgave av Klippan Lady Open ble det to hjemmeseire. Søstrene Sofia og Johanna Mattsson viste at OL-formen var på god vei, og midt i all hardtreningen var det tydelig at disse seirene gjorde godt.

Sofia Mattsson var ansett som et av Sveriges største medaljehåp foran sommer-OL i Rio. Etter VM-sølvet i fjor ble hun rangert som nummer to i verden, og innsatsen i Lady Open skuffet ikke.

Hun skuffet heller ikke i OL, hvor hun tok med seg en bronsemedalje.

Storesøster Johanna Mattsson var minst like oppspilt etter sin finale i 58-kilosklassen. Det var kanskje Johanna som imponerte mest under den avsluttende runden, da hun utklasset russiske Ovcharova med poengsummen 13–5 i en fartsfylt kamp.

Akkurat som lillesøster, deltok også Johanna Mattsson i OL. Der ble det dessverre stopp allerede i første runde.

Foreløpig er det ikke METTLER TOLEDO som står for innveiingen i OL. Men hvem vet, kanskje ved neste sommer-OL, i Tokyo i 2020.

METTLER-TOLEDO er en ledende global produsent av presisjonsinstrumenter. Selskapet er verdens største produsent og markedsfører av vektinstrumenter for bruk innen laboratorie-, industri og næringsmiddel. Innen industrivekter, terminaler og veieceller er Mettler-Toledo en verdensledende leverandør. Vi er berømt for våre høykvalitets veieløsninger med høy presisjon. POWERCELL®-veiecellene er verdens mest nøyaktige og pålitelige kjøretøy veieceller. Vi tilbyr digitale veieceller og analoge veieceller med OIML- og NTEP godkjenning til bruk i farlige områder.