• Mettler-Toledo AB/

METTLER TOLEDO er stolte over at kunne lancere Rainin BenchSmart 96, som er en ny halvautomatisk 96-kanals væskebehandlingsplatform.

BenchSmart kombinerer hastighed og fleksibilitet i et manuelt system, med præcision og høj pålidelighed i forbindelse med elektronisk pipettering. Den er især velegnet til forskningsmiljøer, hvor eksperimentelle betingelser hurtigt ændrer sig, og hvor hyppige ændringer i protokollen er hverdag. BenchSmart er kompakt, hvilket gør den nem at flytte derhen, hvor der er brug for den.

Og i modsætning til fuldt automatiserede systemer er den intuitiv og brugervenlig, så alle på laboratoriet kan bruge den.

I forbindelse med komplekse protokoller og præcis væskebehandling er der intet, der slår et automatiseret pipetteringssystem til nøjagtig og ensartet opsugning og dosering. BenchSmarts store berøringsfølsomme tastatur og intuitive grafiske brugerflade gør det nemt at designe, gemme og hente alle protokoller – lige fra nemme ettrinsprocedurer til komplekse eksperimenter i flere trin. BenchSmart forbedrer også eksperimenternes repeterbarhed, ved stort set at eliminere forskellene i, hvordan væske aspireres og doseres.

Det er en kunst at pipettere, og derfor giver BenchSmart også brugerne fuld kontrol over instrumentets mekaniske bevægelse. BenchSmart tilpasser sig stort set alt, uanset om der er tale om styring af hastigheden på pipetteringshovedet, positionering af spidser i en plade eller i beholderen eller ændring af rækkefølgen af en protokol. Og med fire bakkepositioner sparer forskere tid og reducerer risikoen for fejl ved at minimere behovet for at udskifte bakker og beholdere.

BenchSmarts tre udskiftelige pipetteringshoveder – 0,5-20 µl, 5-200 µl og 100-1000 µl

– er nemme at udskifte og giver en enestående volumenkapacitet i en kompakt standardpipettor. I tilstanden for primær ændring fører BenchSmart brugeren igennem hvert trin i den primære ændring med animeret grafik.

METTLER TOLEDO understøtter Rainin BenchSmart 96 med et omfattende sortiment af tilbehør og forbrugsvarer i høj kvalitet. RAININ er udstyret med BioClean-spidser med høj kapacitet, hvilket betyder, at de er fremstillet i henhold til usædvanligt høje standarder og garanteret fri for fejl eller urenheder. De forskellige spidser til BenchSmart er placeret på en steril, filtreret og lav måde i både individuelle stativer og praktiske, pladsbesparende stakke.

Carl-Henrik Edfors

METTLER TOLEDO er en ledende, global produsent av presisjonsinstrumenter. Bedriften er verdens største produsent og markedsfører av veieinstrumenter til bruk i laboratorier, industri og matvareproduksjon. Bedriften er også blant lederne på markedet for flere relaterte analyseinstrumenter og automatiserte kjemisystemer som brukes til forskning og utvikling av legemidler og kjemiske sammensetninger. I tillegg er bedriften verdens største produsent og markedsfører av metalldeteksjonssystemer som brukes til produksjon og emballasje. Ytterligere informasjon om METTLER TOLEDO finnes på www.mt.com