METTLER TOLEDO har gleden av å kunngjøre lanseringen av Rainin QuickFlow, en ergonomisk og robust bordaspirator.

Med ulike adaptere, en kontaktfri væskenivåsensor og kontinuerlig fokus på ergonomisk drift hjelper QuickFlow forskerne med effektivt og trygt å fjerne cellekulturmedier og andre flytende restprodukter fra flasker, tallerkener og plater.

Enkanal-, 8-kanals og Pasteur-pipetteadaptere kobles raskt og utskiftbart til QuickFlows ergonomiske håndtak, noe som gir forskerne økt fleksibilitet på en rekke bruksområder.

Interiøret inne i selve håndtaket er spesielt utformet for å motstå blokkering eller oppbygging over tid.

De selvtettende hurtigkoblingene i toppen av flasken er enkle å bruke og laget for langvarig bruk. Med den ergonomiske og kontinuerlige driften elimineres behovet for å trykke gjentatte ganger og i tillegg holde aspirasjonsknappen nede.

QuickFlows justerbare hastighet gjør den til det perfekte valget for oppgaver som strekker seg fra drenering av den mest ømfintlige DNA-, RNA- eller proteinutvinning til aspirasjoner med større volum og høyere hastighet, opptil 17 ml/s. Når oppsamlerflasken når sin 4-liters kapasitet, lukker den robuste, kontaktløse væskenivåsensoren av pumpen og varsler brukeren om å tømme flasken. Et metallhåndtak gjør transporten av den helt fulle flasken enklere, og alle QuickFlow-deler som kommer i kontakt med væske, er enkle å rengjøre og autoklaverbare

Tilbehøret til QuickFlow omfatter et separat håndtakssett som kan brukes i laboratorier som allerede har et sentralt vakuumsystem og høykvalitets Rainin-spisser med universal passform som passer perfekt til QuickFlows-adaptere.

Les mer her.

For spørsmål , vennligst ta kontakt:

Stein Erik Rognan
steinerik.rognan@mt.com

METTLER TOLEDO er en ledende, global produsent av presisjonsinstrumenter. Bedriften er verdens største produsent og markedsfører av veieinstrumenter til bruk i laboratorier, industri og matvareproduksjon. Bedriften er også blant lederne på markedet for flere relaterte analyseinstrumenter og automatiserte kjemisystemer som brukes til forskning og utvikling av legemidler og kjemiske sammensetninger. I tillegg er bedriften verdens største produsent og markedsfører av metalldeteksjonssystemer som brukes til produksjon og emballasje. Ytterligere informasjon om METTLER TOLEDO finnes på www.mt.com

METTLER TOLEDO selger vekter og veiesystemer samt analyse- og prosessinstrumenter for produksjonsindustri og laboratorier. Selskapet er representert i ca 100 land og har produksjon på 15 steder rundt om i verden, bl a i Sveits, Tyskland, England, USA, Kina og Norge. Konsernet, med hovedkontor i Sveits, er notert på New York Stock Exchange. Totalt har konsernet ca 14.200 ansatte og omsatte i 2016 for 2.508 milliarder USD. METTLER TOLEDO Nordic er en markeds, salg og service organisasjon med hovedkontor i Stockholm, men har også kontorer i Oslo og København. I Finland og Baltikum, så er METTLER TOLEDO representert av forhandlere. I Skandinavia har vi ca. 165 ansatte med en årlig omsetning på ca. 400 millioner kroner.