METTLER TOLEDO har gleden av å kunngjøre lanseringen av Rainin QuickFlow, en ergonomisk og robust bordaspirator.

Med ulike adaptere, en kontaktfri væskenivåsensor og kontinuerlig fokus på ergonomisk drift hjelper QuickFlow forskerne med effektivt og trygt å fjerne cellekulturmedier og andre flytende restprodukter fra flasker, tallerkener og plater.

Enkanal-, 8-kanals og Pasteur-pipetteadaptere kobles raskt og utskiftbart til QuickFlows ergonomiske håndtak, noe som gir forskerne økt fleksibilitet på en rekke bruksområder.

Interiøret inne i selve håndtaket er spesielt utformet for å motstå blokkering eller oppbygging over tid.

De selvtettende hurtigkoblingene i toppen av flasken er enkle å bruke og laget for langvarig bruk. Med den ergonomiske og kontinuerlige driften elimineres behovet for å trykke gjentatte ganger og i tillegg holde aspirasjonsknappen nede.

QuickFlows justerbare hastighet gjør den til det perfekte valget for oppgaver som strekker seg fra drenering av den mest ømfintlige DNA-, RNA- eller proteinutvinning til aspirasjoner med større volum og høyere hastighet, opptil 17 ml/s. Når oppsamlerflasken når sin 4-liters kapasitet, lukker den robuste, kontaktløse væskenivåsensoren av pumpen og varsler brukeren om å tømme flasken. Et metallhåndtak gjør transporten av den helt fulle flasken enklere, og alle QuickFlow-deler som kommer i kontakt med væske, er enkle å rengjøre og autoklaverbare

Tilbehøret til QuickFlow omfatter et separat håndtakssett som kan brukes i laboratorier som allerede har et sentralt vakuumsystem og høykvalitets Rainin-spisser med universal passform som passer perfekt til QuickFlows-adaptere.

Les mer her.

For spørsmål , vennligst ta kontakt:

Stein Erik Rognan
steinerik.rognan@mt.com

METTLER TOLEDO er en ledende, global produsent av presisjonsinstrumenter. Bedriften er verdens største produsent og markedsfører av veieinstrumenter til bruk i laboratorier, industri og matvareproduksjon. Bedriften er også blant lederne på markedet for flere relaterte analyseinstrumenter og automatiserte kjemisystemer som brukes til forskning og utvikling av legemidler og kjemiske sammensetninger. I tillegg er bedriften verdens største produsent og markedsfører av metalldeteksjonssystemer som brukes til produksjon og emballasje. Ytterligere informasjon om METTLER TOLEDO finnes på www.mt.com