METTLER TOLEDO lanserer de nye Excellence-smeltepunktinstrumentene MP55 og MP80 Enkel, effektiv og pålitelig

METTLER TOLEDO, med 50 års erfaring i smeltepunktteknologi, har gleden av å kunngjøre lanseringen av de nye instrumentmodellene MP55 og MP80 i Excellence-smeltepunktserien. De nye MP55- og MP80-modellene er basert på samme plattform som de eksisterende MP70- og MP90-smeltepunktinstrumentene, og er utformet for å imøtekomme kundenes behov innenfor områdene smeltepunkt, smelteområde, kokepunkt, fordampningspunkt og fastsettelse av smeltepunkt for voks.

De nye instrumentene kombinerer allsidige anvendelsesområder med slike fordeler som:

Enkel betjening – Det intuitive One ClickTM grafiske brukergrensesnittet, som er tilgjengelig på åtte forskjellige språk, sikrer enkel betjening av instrumentet og reduserer påvirkning fra operatøren.  Det går garantert raskt å bli kjent med instrumentene, takket være det felles brukergrensesnittet for analytiske laboratoriuminstrumenter fra METTLER TOLEDO.

Økt effektivitet – Flere prøvebestemmelser samtidig – tre prøver for smeltepunkt og to prøver for koke-, damp- og vokssmeltepunkt – sparer tid og ressurser. Raske oppvarmings- og nedkjølingssykluser gir ytterligere reduksjon av hvor lang tid hver måling tar.

Pålitelige resultater – Presise og nøyaktige resultater innhentes med pålitelig, automatisk deteksjonsteknologi. Alle data, inkludert fargevideo i høy oppløsning, kan lagres og ses gjennom når som helst. Automatisk trykk-kompensasjon sikrer nøyaktige kokepunktresultater, uavhengig av sted.

Optimert laboratorium – Forskjellige måleteknikker kombinert i ett kompakt instrument sparer benkeplass.

MP55 er det ideelle alternativet til manuelle metoder, slik at brukerne kan fastsette smelte- og vokssmeltepunkter helautomatisk. MP80 er det perfekte valget for et bredere anvendelsesområde, inkludert registrering av smeltepunkt, kokepunkt, skypunkt og vokssmeltepunkt.

Finn ut hvilke METTLER TOLEDO Excellence-smeltepunktprodukter som egner seg best for dine behov.

Carl-Henrik Edfors

METTLER TOLEDO er en ledende, global produsent av presisjonsinstrumenter. Bedriften er verdens største produsent og markedsfører av veieinstrumenter til bruk i laboratorier, industri og matvareproduksjon. Bedriften er også blant lederne på markedet for flere relaterte analyseinstrumenter og automatiserte kjemisystemer som brukes til forskning og utvikling av legemidler og kjemiske sammensetninger. I tillegg er bedriften verdens største produsent og markedsfører av metalldeteksjonssystemer som brukes til produksjon og emballasje. Ytterligere informasjon om METTLER TOLEDO finnes på www.mt.com