METTLER TOLEDOs nye enkeltpunkts lasteceller er skreddersydd for fyllingsutstyr

METTLER TOLEDOs nye SLP85xD lastecelle er laget for automatisert veiing og er ideell for dynamisk veieutstyr i fyllmaskiner og transportører. Det kompakte designet sparer produsentene for utgifter til ingeniørarbeid og installasjoner.

METTLER TOLEDO har gleden av å kunngjøre lanseringen av de nye, kompakte enkeltpunkts SLP85xD-lastecellene. Hastigheten og muligheten til å bygge dem inn i store nettverk øker produktiviteten, når flere flasker, bokser eller dunker kan veies i brøkdelen av et sekund samtidig og parallelt.

Fullstendig integrert elektronikk kan registrere 1200 vektverdier i sekundet, noe som gjør dem ideelle for fylling i flere linjer og for vektkontrollutstyr. Rask tilkobling via Ethernet/IP, PROFINET IO RT eller PROFIBUS DP er innebygget i den kompakte enheten for enkel integrering og oppstart. Den reduserer også behovet for ledningsnett og krever færre materialer, noe som sparer utgifter for maskinprodusenten.

Takket være omfattende beskyttelse mot overbelastning, er levetiden svært lang. Beskyttelsen sikrer modulen mot ytre krefter uansett retning og beskytter modulens nøyaktighet både under normal drift og i tilfelle feil på utstyret.

SLP85xD-lasteceller er hermetisk lukket (IP69K), noe som betyr at de kan rengjøres med høytrykksspylere. Dette innfrir krav til rengjøring på stedet og reduserer nedetid i forbindelse med rengjøringsprosessen.

Lastecellen kan brukes til enten å kontrollere hele fylleprosessen med digitale utdata, eller som en sensor for levering av  raske veieresultater til kontrollsystemet. I begge tilfeller sikrer en rask oppdateringsrate for vektverdiene raske reaksjonstider for kontroll av fyllingsverdiene.

Sammen med faste vektverdier overfører også lastecellen diagnostisk informasjon til kontrollsystemet om egen helsetilstand og om status for fyllingsutstyret. Denne informasjonen kan benyttes til å forutsi vedlikeholdsbehov og minimere nedetid. Statuslamper på lastecelleenheten viser også denne diagnostiske informasjonen, som er et visuelt signal som alltid vises, selv når det ikke forekommer kommunikasjon med lastecellen.

De robuste SLP85xD lastcellene fra METTLER TOLEDO er designet for å levere informasjon av høyeste kvalitet med høy hastighet. Lastcellen er designet i en kompakt og hygienisk utførelse med lang levetid

Ønskes mer informasjon om lastcellen SLP85xD gå til  http://www.mt.com/SLP85xD

METTLER-TOLEDO er en ledende global produsent av presisjonsinstrumenter. Selskapet er verdens største produsent og markedsfører av vektinstrumenter for bruk innen laboratorie-, industri og næringsmiddel. Innen industrivekter, terminaler og veieceller er Mettler-Toledo en verdensledende leverandør. Vi er berømt for våre høykvalitets veieløsninger med høy presisjon. POWERCELL®-veiecellene er verdens mest nøyaktige og pålitelige kjøretøy veieceller. Vi tilbyr digitale veieceller og analoge veieceller med OIML- og NTEP godkjenning til bruk i farlige områder.