Garanti på Michelin X Works

Michelin innfører en gratis skadegaranti for Michelin X Works-dekkene som hovedsakelig brukes ved bygg- og anleggstransport. Garantien dekker alle utilsiktede dekkskader som ikke kan repareres inntil 50 prosent av dekkmønsteret gjenstår.

Michelin tilbyr nå en helt ny ulykkesskadegaranti på dekk i serien Michelin X Works. Disse dekkene benyttes bl.a. innenfor bygg- og anleggstransporter der risikoen for dekkskader er høy. Garantien kommer til å gjelde både originalmonterte dekk og utskiftingsdekk.

Michelins ulykkesskadegaranti er helt kostnadsfri og gir beskyttelse for kundens investering. Dersom et dekk i Michelin X Works skades, vil forhandleren gi en tilbakebetaling i form av en kreditt. Det er enkelt å registrere seg og aktivere garantien fordi alt gjøres online via MyAccount, som nås fra nettsiden lastebil.michelin.no.

Fordi transporter innenfor bygg og anlegg skjer på asfaltveier, grusveier og også på sprengstein bør transportørene utstyre sine biler med dekk som er både robuste og slitesterke.

Michelin X Works oppfyller målet om å være robuste og sikre, samtidig som de har meget bra levetid. Den nye garantien gjør at arbeidet kan utføres med enda større trygghet fordi budsjettet kan holdes under kontroll selv om det uventede skulle inntreffe.

Mange transportører firer i dag på kvaliteten på dekkene ved denne type kjøring nettopp på grunn av skaderisikoen. Det kan i sin tur lede til enda flere dekkskader og stillstand. Den nye ulykkesskadegarantien gjør at transportørene kan arbeide i fred og ro trass i den økende risikoen for dekkskader. Ved å gjennomføre en enkel registrering ved innkjøpsanledningen har man en garanti som dekker dekkskader inntil 50 prosent av mønsteret gjenstår.

For dekkforhandlere innebærer den nye garantien mulighet til å tilby en kvalitetsløsning til sine kunder. De har foruten en serie av robuste, høytpresterende dekk også et verktøy som øker kundens tillit uten ekstra kostnad.

For forhandlere av nye kjøretøy er Michelins ulykkesskadegaranti enda et argument for å bruke Michelins dekk. Den innebærer at hele kjøretøyet inkludert dekkene har garanti når det kjøpes nytt.

Med MyAccount-kontoen kan ulykkesskadegarantien aktiveres i fem trinn:

• Transportøren registrerer seg på MyAccount via nettstedet http://lastebil.michelin.no
  • Transportøren som har logget seg inn på MyAccount registrerer Michelin X Works-dekkene
  • Dersom en skade inntreffer påberoper transportøren seg garantien på MyAccount med fire klikk og leverer deretter dekket til forhandleren
  • Transportøren får en e-post som bekrefter at skaden omfattes av garantien samt størrelsen på tilbakebetalingen
  • Tilbakebetalingen gjøres tilgjengelig fra forhandleren i form av en kreditt

Bedre ytelser med Michelin X Works

• Mer effektiv avledning av vann og selvrensing fra leire
  • Redusert risiko for steinplukking med progressive V-formede spor i varierende bredde
  • Økt motstandsevne mot skader, ingen skarpe hjørner på mønsterklossene reduserer riveskader
  • En ekstremt solid konstruksjon som består av en stamme med tette metallvaiere
  • En kompakt midtre slitebane som motstår slitasje bedre