Michelin kjøper opp Bookatable

Michelin annonserer i dag at selskapet har kjøpt opp Bookatable. Oppkjøpet viser gruppens intensjon i form av å akselerere sin utvikling innen markedet for bordreservasjoner på nett i Europa. Michelin blir nu Europas ledende tjenste for restaurantbookinger.

Bookatable, som har hovedkontor i London, er det ledende selskapet innen bordreservasjoner på nett med mer enn 15 000 tilhørende restauranter og mer enn 34 millioner reservasjoner i 2015.

Michelin påbegynte et flerårig partnerskap med Bookatable i mars 2013, som gjorde det mulig for gruppen å anvende Bookatables løsninger i MICHELINs restauranttilbud – både via web og mobilapplikasjoner. Utover representasjon i flere europeiske land der Bookatable allerede har etablert seg tillater oppkjøpet Michelin å styrke og akselerere utviklingen av sin tekniske plattform for bordreservasjoner på nett. Dette vil gjøre det mulig å både bedre servicekvaliteten overfor brukerne og hjelpe til med utviklingen av nye tjenester i byggingen av fremtidens tilbud.

Dette oppkjøpet gir Michelin muligheten til å dra nytte av sin lange tradisjon innen restaurantbransjen og bli ledende i Europa innen bordreservasjon på nett. Dermed kommer Michelin i fremtiden til å kunne levere sine tilbud til nye land – særlig de nordiske landene.

Med fokus på mobilitet setter Michelin nå fart på sin tilvekst innen tjenesteområdet for reiseassistanse ved å tilby kunder en unik opplevelse av mobilitet med utvidet merverdi på produkter og tjenester. Koblingen av Michelin, den verdensledende restaurantguiden med sine MICHELIN-guider, og Bookatable, ledende i Europa innen bordreservasjoner på nett, vil hjelpe restauranteiere å utvikle sine virksomheter gjennom å tilby nye løsninger og gjøre det enklere for konsumentene å reservere.

For mer informasjon vennligst kontakt:
Pressekontakt Michelin Nordic: Lotta Wrangle
Mobil: +46 72 250 07 40, E-post: lotta.wrangle@se.michelin.com

Bookatable er, med sine 15 000 restauranter og millioner av månedlige reservasjoner, Europas største nettsted for bordreservasjoner. Bookatable arbeider for å bringe sammen restauratører og gjester via en enkel, levende og dynamisk møteplass. Bookatables hovedkontor ligger i London og de har lokale kontor i Hamburg og Stockholm. Bookatable har restauranter i over 19 land og reservasjoner fra flere enn 31 land. Eksklusiv samarbeidspartner er Michelin.

Bookatable lar gjestene utforske, oppdage og bestille restauranter raskt og enkelt via sin app og nettside – direkte på mobil, tablet eller via datamaskin. Fra sentralt beliggende topprestauranter til lokale spisesteder og velrennomerte Michelin-stjernerestauranter – med tusenvis av restauranter over hele Europa å velge mellom har Bookatable alt. Bookatable hjelper restauranter som eksempelvis Pied a Terre, Pizza Express og Hilton med reservasjoner på nett via deres egne nettsider, Bookatable.com og andre samarbeidspartnere som Tripadvisor.co.uk, SquareMeal.co.uk, Michelin.fr, Reserviermich.de og Restaurangkartan.se. Bookatables prisbelønte skybaserte teknologi hjelper restauranter å håndtere reservasjoner og bordplasseringer, i tillegg til å sikre optimale bordsetninger og formidle over 2 millioner gjester til sine restaurant hver måned.

For mer informasjon besøk http://www.bookatable.no

Michelin har, som det ledende dekkselskapet, forpliktet seg til bærekraftig forbedring av mobilitet for mennesker og varer ved å produsere, distribuere og markedsføre dekk for alle typer framkomstmidler. Michelin tilbyr også innovative bedriftstjenester, digitale mobilitetstjenester og publiserer reiseguider, hotel- og restaurantguider, kart og veiatlas. Michelin har hovedkvarter i Clermont-Ferrand i Frankrike og avdelinger i 170 land, har 112 300 ansatte og 68 fabrikker i 17 land. Gruppens teknologisenter for forskning og utvikling har avdelinger i Europa, Nord-Amerika og Asia. (www.michelin.com og www.michelin.no)