Michelin lanserer gratis app som måler dekktrykket

Michelin tilbyr jordbrukere tilgang til en mobilapplikasjon som er enkel å bruke og inneholder flere unike funksjoner. Med Michelins lufttrykkskalkulator får jordbrukeren informasjon om lufttrykket i maskinens dekk bare gjennom å ta et bilde og gjøre noen tastetrykk.

Michelins lufttrykkalkulator er en tretrinns, meget brukervennlig app:

• Skriv inn belastningen på for- og bakaksel
  • Fyll ut hvilken type dekk som er montert på traktorens for- og bakaksel ved å rulle ned i menyene
  • Ta et bilde av traktoren med en smarttelefon. Applikasjonens innebygde kamerafunksjon kalkulerer eksakt vektfordeling og lengde på overhenget målt fra hjulakslene. Denne funksjonen er den eneste i sitt slag på markedet.

Michelins lufttrykkalkulator kan umiddelbart regne ut det beste dekktrykket for den ønskede belastningen og hastigheten. Det gir landbrukeren informasjon om beste mulige lufttrykk for å hjelpe til med å både garantere trafikksikkerhet og skåne underlaget.

Michelins lufttrykkalkulator kan lastes ned gratis til Android- og iOS-mobiler. Applikasjonen er tilgjengelig på fire språk: Fransk, engelsk, tysk og spansk.

Pressesjef Michelin Nordic: Lotta WRANGLE
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-post: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelin har, som det ledende dekkselskapet, forpliktet seg til bærekraftig forbedring av mobilitet for mennesker og varer ved å produsere, distribuere og markedsføre dekk for alle typer framkomstmidler. Michelin tilbyr også innovative bedriftstjenester, digitale mobilitetstjenester og publiserer reiseguider, hotel- og restaurantguider, kart og veiatlas. Michelin har hovedkvarter i Clermont-Ferrand i Frankrike og avdelinger i 170 land, har 112 300 ansatte og 68 fabrikker i 17 land. Gruppens teknologisenter for forskning og utvikling har avdelinger i Europa, Nord-Amerika og Asia. (www.michelin.com og www.michelin.no)