Michelin presenterer ny distributør av sykkeldekk

Michelin presenterer en ny samarbeidspartner for distribusjon av sykkeldekk i de nordiske landene. Den nye samarbeidspartneren er Cycle Service Nordic.

Partnerskapet vil kombinere Michelins høyteknologiske og innovative produktserie for sykler med Cycle Service Nordics omfattende distribusjonsnett i de nordiske landene.

- Vi gleder oss over å ha lagt til Michelin i vår portefølje av sykkelkomponenter og ser frem til å gjøre nåværende og fremtidige sykkelprodukter tilgjengelige for våre kunder, sier Bo Bækkelund, vd i Cycle Service Nordic.

- Styrken i Michelins varemerke og kvaliteten på deres produkter øker verdien på vår katalog og vi er overbevist om at vårt team og våre kunder kommer til å se nytten av dette partnerskapet, sier Bo Bækkelund.

Avtalen gjør det mulig for Michelin å øke sitt nærvær i regionen, mens Cycle Service Nordic, i sin rolle som Michelin-partner, blir den viktigste distributøren. Dermed får Cycle Service Nordic eksklusive rettigheter til deler av Michelins produktserie for de nordiske landene.

- Vi er glade for å ha inngått en avtale om samarbeid med Cycle Service Nordic, sier Mark Coleman, kommersiell produktsjef for Michelin Bike Team i Storbritannia, Irland og Norden.

- De er både profesjonelle og respektert i de landene hvor de opererer, og de deler Michelins syn når det gjelder innovasjon, høykvalitetsprodukter og kundeservice.

Cycle Service Nordic har kontor i Danmark, Norge og Finland og salgsrepresentasjon i Sverige. Cycle Service Nordic er en del av Accell-ruppen, som er ledende i Europa og en av verdens fremste aktører innen salg av sykler, sykkeldeler og sykkeltilbehør.

Pressesjef Michelin Nordic: Lotta WRANGLE
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-post: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelin har, som det ledende dekkselskapet, forpliktet seg til bærekraftig forbedring av mobilitet for mennesker og varer ved å produsere, distribuere og markedsføre dekk for alle typer framkomstmidler. Michelin tilbyr også innovative bedriftstjenester, digitale mobilitetstjenester og publiserer reiseguider, hotel- og restaurantguider, kart og veiatlas. Michelin har hovedkvarter i Clermont-Ferrand i Frankrike og avdelinger i 170 land, har 112 300 ansatte og 68 fabrikker i 17 land. Gruppens teknologisenter for forskning og utvikling har avdelinger i Europa, Nord-Amerika og Asia. (www.michelin.com og www.michelin.no)

Sitater