Michelin vinner «Tire Manufacturer of the Year»

Et internasjonalt panel med 31 dekkspesialister fra dekk- og bilfabrikanter, forskere i dekkindustrien og eksperter fra universiteter, har tildelt Michelin prisen «Tire Manufacturer of the Year» – årets dekkprodusent.

Michelin ble tildelt den prestisjetunge prisen på årets Tire Technology International Awards for Innovation and Exellence, som fant sted under Tire Technology Expo 2019 i Hannover, Tyskland.

Panelet ga Michelin utmerkelsen på bakgrunn av flere prestasjoner; spesielt selskapets miljøinitiativer, produktinnovasjon og arbeidet med å bevare dekkenes egenskaper i gjennom hele levetiden.

– Michelins miljøinitiativer de siste 12 månedene har vært enestående. De er en av de få dekkprodusentene som forplikter seg til bærekraftmålene for 2048. Michelin har tilført markedet innovasjoner og bærekraftskonsepter i årevis. Deres miljøinitiativer som mikronisert gummipulver og smarte dekkmønsterutforminger som gir god ytelse, selv når de er slitt, er bare noen få eksempler, sier dommer Klaus Baltruschat, dekkekspert for TÜV SÜV.

– Dekkindustrien er svært konkurransedyktig, så det er en stor ære for Michelin å motta den prestisjetunge prisen som årets dekkprodusent. Innovasjon har vært hjertet i Michelins suksess i mer enn 125 år, og denne prisen er et bevis på det banebrytende arbeidet til de 6 000+ menneskene som jobber med forskning og utvikling rundt om i hele verden for Michelin, forteller Pierre Robert, direktør for Forskning og Utvikling i Michelin-gruppen.

Pressesjef Michelin Nordic: Lotta WRANGLE
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-post: lotta.wrangle@michelin.com

Som ledende dekkprodusent har Michelin forpliktet seg til å forbedre kundens mobilitet på en bærekraftig måte ved å produsere og distribuere de mest passende dekkene, tjenestene og løsningene for å møte kundenes behov. Michelin tilbyr også digitale tjenester, kart og guider for å gjøre reisen til en rikere og mer unik opplevelse. Michelin utvikler også høyteknologiske materialer som brukes i mobilitetsindustrien. Gruppen har sitt hovedkontor i Clermont-Ferrand, Frankrike, og opererer i 170 land, har 114 000 ansatte over hele verden og 70 produksjonsanlegg i 17 land, som sammen produserte 190 millioner dekk 2017. For mer informasjon besøk gjerne vår hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.no.

Sitater

Pierre Robert, direktør for Forskning og Utvikling i Michelin-gruppen