Michelin viser ni 2020-nyheter på EICMA Show i Milano

Michelin presentererte flere spennende nyheter som skal lanseres i 2020 på årets motorsykkelmesse, EICMA 2019 i Milano, Italia. Ikke mindre enn ni nye dekk, som kommer til å stå for 25 prosent av Michelins omsetning av motorsykkeldekk til neste år, ble introdusert på messen.

Markedet for motorsykkeldekk vokser, og Michelin driver en innovativ forretningsvirksomhet med kontinuerlige investeringer, samtidig som selskapet forsterker sin posisjon. Dette ble senest illustrert ved at selskapet inngikk en avtale med Multistrada som er en større aktør innen dekkbransjen. Antall solgte motorsykkeldekk fra Michelin har fordoblet seg de siste tre årene, og forventes å fordobles igjen i løpet av de neste fem årene.

Mobiliteten forandrer seg og utvikler seg konstant, spesielt i urbane strøk. Michelin er kjent for sin evne til å tilpasse seg utviklingen, og dagens situasjon er ikke noe unntak. For å møte denne utviklingen har selskapet inngått et partnerskap med elmotorsykler-utleiere, delingstjenester og aktører innen mobilitet som for eksempel Hertz Ride. Michelins partnerskap med motorsykkelprodusenter søger for de som dekkprodusent oftere blir involvert tidligere i arbeidet med utivkling og design av nye produkter.

– Michelin feirer i år 130 år som dekkprodusent og vi er stolte av å delta på MC-messen, EICMA 2019 i Milano, sier David Enmark, nordisk markedssjef for motorsykkeldekk i Michelin. Vi er glade for å kunne feire dette ved å introdusere hele ni nye dekk på markedet for 2020 som vi også viste frem på messen. Dette viser tydelig vårt fokus på å fortsette å utvikle bærekraftige mobilitetsprodukter i fremtiden.

Michelin-nyheter for 2020

Michelin Power Range – fire nye dekk lanseres innen segmentet sport- og hypersportmotorsykler som stiller høye krav til prestasjon.

Michelin tilbyr nå, i forbindelse med de nye dekkene, ett komplett tilbud fra vei til konkurransebane: Power 5, Power GP, Power Cup2 og Power Slick2.

Michelin City Grip 2 – et nytt dekk for den daglige scooter-kjøreren som prioriterer maksimal sikkerhet på ulike underlag i vekslende føre.

Michelin Commander III Touring – for langveiskjørere som vil legge mange mil bak seg uansett føreforhold.

Michelin Commander III Cruiser – et nytt dekk for langkjøringsentusiaster.

Michelin Enduro XTrem – et dekk med perfekt grep for tøff off-road-kjøring og ekstreme terrengkonkurranser som ofte innebærer varierende underlag, alt fra stein og leire, til trerøtter og kraftige skrenter.

Michelin StarCross 5 Mini – et innstegsdekk innen motorcross som er spesielt tilpasset yngre førere i et tidlig stadium av sporten.

Faktaboks: EIMCA er Europas største motorsykkelmesse. Her møtes produsenter, forhandlere og MC-interesserte. Messen arrangeres i Milano nord i Italia og dekker et område på nesten 300 000 kvadratmeter fylt med motorsykler, dekk, reservedeler og annet utstyr.

I Norge skjer alt salg av Michelins motorsykkeldekk via Norgesdekk.

Kontakt Norgesdekk: Ronny Brunes, Mobil :+47 920 79 107, E-post: ronny@norgesdekk.no

Pressesjef Michelin Nordic: Lotta WRANGLE
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-post: lotta.wrangle@michelin.com

Som ledende dekkprodusent har Michelin forpliktet seg til å forbedre kundens mobilitet på en bærekraftig måte ved å produsere og distribuere de mest passende dekkene, tjenestene og løsningene for å møte kundenes behov. Michelin tilbyr også digitale tjenester, kart og guider for å gjøre reisen til en rikere og mer unik opplevelse. Michelin utvikler også høyteknologiske materialer som brukes i mobilitetsindustrien. Gruppen har sitt hovedkontor i Clermont-Ferrand, Frankrike, og opererer i 170 land, har 125 000 ansatte over hele verden og 67 produksjonsanlegg, som sammen produserte 190 millioner dekk i 2018. (www.michelin.com eller www.michelin.no)

Sitater

Michelin feirer i år 130 år som dekkprodusent og vi er stolte av å delta på MC-messen, EICMA 2019 i Milano. Vi er glade for å kunne feire dette ved å introdusere hele ni nye dekk på markedet for 2020 som vi også viste frem på messen. Dette viser tydelig vårt fokus på å fortsette å utvikle bærekraftige mobilitetsprodukter i fremtiden.
David Enmark, nordisk markedssjef for motorsykkeldekk i Michelin