Luftambulansen fikk kr. 100.000 fra salg av Michelinkart

Report this content

PRESSEMELDING 27. april, 2005 Luftambulansen fikk kr. 100.000 fra salg av Michelinkart Michelin har i samarbeid med DEKK Partner gitt all inntekten fra salg av sitt Europa-atlas til Norsk Luftambulanse. Kampanjen resulterte i 100.000 kroner, som ble overrakt i midten av april. – Vi er svært takknemlig for støtten fra Michelin og DEKK Partner, sier markedssjef Wanja Sanfelt i Norsk Luftambulanse. Kampanjen har gått ut på at alle kunder som har kjøpt Michelin-dekk hos DEKK Partner, har fått tilbud om å kjøpe Michelins Europa-atlas for 50 kroner. Normalt koster kartet 300 kroner. Hele beløpet som er kommet inn fra salget har gått uavkortet til Norsk Luftambulanse. Kampanjen har gått fra oktober til januar. – Å fremme trafikksikkerhet har alltid vært ett av våre fokusområder. Selv om det hele tiden skjer forbedringer rammes altfor mange av trafikkulykker hver år. Luftambulansen gjør et veldig viktig arbeid, og det er naturlig for oss å støtte dem, sier kommunikasjonssjef Meri Simula i Michelin Nordic. Stor oppmerksomhet Mer enn 200 kunder har benyttet seg av Michelin og DEKK Partners atlaskampanje i Norge. – Den har fått mye positiv oppmerksomhet, og tilbakemeldingene er veldig hyggelige. Det er jo en helt annerledes kampanje enn det vi har til vanlig. Våre medlemmer, som er 110 dekkverksteder over hele landet, syntes det var et flott tiltak. Alle mener jo at Luftambulansen gjør en viktig jobb. Og når kundene kunne få et godt tilbud på Michelin-kart samtidig som de støttet en god sak, var det altså mange som benyttet seg av dette, sier markedssjef Bård Dalen hos DEKK Partner. Kurs over hele landet Michelin donerte 5000 av sine populære Europa-atlas til kampanjer i Norge og Sverige, og kampanjen har samlet inn 100.000 kroner, som Norsk Luftambulanse fikk overrakt i midten av april. – Vi gjennomfører nå kurs over hele landet i hurtig frigjøring av fastklemte personer i bilvrak. Bidraget fra kampanjen skal blant annet brukes i dette arbeidet, sier Wanja Sanfelt i Norsk Luftambulanse. For mer informasjon Pressekontakt Meri Simula, Corporate Communications, Michelin Nordic Telefon: +46 8 709 07 00, Mobil: +46 70 556 86 98 E-post: meri.simula@se.michelin.com ___________________________________________________________________________ Om Michelin Hver dag produserer Michelingruppen mer enn 830 000 dekk, 65 000 innerslanger, mer enn 4 millioner kilometer tråd, 95 000 hjul og 75 000 turistkart og guider. Michelingruppen er verdensledende i sin bransje med en omsetningi 2004 på 15,7 milliarder Euro. I 2003 hadde foretaket en markedsandel på 20,1 % av verdensmarkedet. Michelin i Norden har cirka 320 medarbeidere i Sverige, Danmark, Finland og Norge. Les mer om Michelingruppen på www.michelin.com og www.michelin.no Om Norsk Luftambulanse Stiftelsen Norsk Luftambulanse ble dannet i 1977 og er Norges største ideelle medlemsorganisasjon, med 800.000 medlemmer. Årlig bidrar stiftelsen med mer enn 50 millioner kroner for å styrke beredskapen for mennesker som blir utsatt for en ulykke eller akutt sykdom. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no