Artisjokker holder magen i sjakk

Artisjokker holder magen i sjakk I juletiden er det mye fet, men fristende kost og stort sett overfylte matfat. Det kan med andre ord være vanskelig å holde den sunne linje. For mange går dette utover magen, og sjansen for å få fordøyelsesproblemer øker. Da kan "førstehjelp for fulle mager" være tingen. Tilstrekkelig mengde gallestoffer er en forutsetning for at fordøyelsen skal fungere slik vi ønsker. Når vi over lengre perioder lever hektisk og spiser usunt, kan leveraktiviteten1) bli nedsatt slik at galleproduksjonen reduseres. Mer enn en delikatesse Artisjokker har vist seg som et naturmiddel med egenskaper langt utover det å tilfredsstille kresne ganer. Artisjokkplanten (Cynara Scolymus) har nemlig et høyt innhold bitterstoffer som har en positiv virkning på fordøyelsen. Kosttilskuddet Cynara inneholder utelukkende uttrekk av friske, økologisk dyrkede artisjokker, og er godt for lever og galle. Ved siden av et sunt kosthold og et normalt aktivt liv, kan Cynara være det som skal til for å bedre fordøyelsen. 10 - 15 dråper i litt vann 3 ganger daglig etter måltid er nok. Hvis du er inne i ekstra travle perioder kan du supplere med Molkosan, et myseprodukt fra A. Vogel, som er virksom på mage-/tarmfunksjonen. Du får kjøpt Cynara i helsekostforretninger over hele landet, i flasker à 50 ml. Veil. utsalgspris: kr 139. Cynara er et A. Vogel-produkt, basert på naturlige og økologiske prinsipper. Kontakt oss gjerne dersom du ønsker produktprøve tilsendt - gjelder kun redaksjoner. For ytterligere opplysninger, vennligst kontakt: Midelfart & Co. A/S, v/ fagsjef Siv Kjersti Rodal, Dr. Scient. Tlf: 32 85 71 00, e-post: siv.kjersti.rodal@midelfart.no Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=31536 Den sveitsiske naturlegen Alfred Vogel (1902 - 1996) er kjent verden over som en ledende representant for fytoterapien. Hans navn er i dag som et kvalitetsstempel å regne, og hans fabrikk, Bioforce AG i Sveits, er en av verdens fremste virksomheter innen naturlegemidler. Se www.bioforce.ch for mer informasjon. 1) Leveren er et av kroppens viktigste organer. Den har utallige funksjoner, hvorav den rensende funksjonen er blant de viktigste. Her behandles f.eks. stoffer som kroppen ikke trenger, slik at de kan skilles ut. I løpet av et døgn passerer kroppens blod gjennom leveren 100 ganger, det betyr at leveren renser omkring 600 liter blod per døgn. Er leveren syk, er det som regel alvorlig for hele kroppen. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/10/20031107BIT00960/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/10/20031107BIT00960/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/10/20031107BIT00960/bild.html Pictures