Midelfart & Co. A/S informerer: Hvis du først skal småspise.

Report this content

Midelfart & Co. A/S informerer: Hvis du først skal småspise. . bør du gjøre det skikkelig. En undersøkelse blant nordmenns kostvaner1) viser at 20% av befolkningen spiser snacks mellom måltidene. Hver femte nordmann inntar bensinstasjonsmat en gang i måneden eller oftere. Med mørketiden foran oss blir trolig ikke søthungeren mindre. Derfor kan nyheten InZone® bar med lav GI være et lyspunkt for travle småspisere. Hverdagen til mange nordmenn består av en tettpakket timeplan med mye farting. Det fører ofte til at middagen må vike til fordel for enklere og raskere løsninger. For mange betyr det gatekjøkken- eller bensinstasjonsmat1). Bakdelen med slik mat, er at den inneholder lite næring, men mye sukker og fett. Det fører igjen til at metthetsfølelsen blir kort, mens kaloriene blir værende. Sunt mellommåltid for folk i farta InZone® bar er imidlertid en nyhet som skiller seg ut i mellommåltids-jungelen. Baren er nemlig det første ferdigbalanserte mellommåltidet med lav glykemisk indeks på det norske markedet. Den inneholder kun naturlige råvarer og utgjør et sunt og mettende mellommåltid med få kalorier (123 kcal). Den lave GI-verdien opprettholder et jevnt blodsukker, noe som igjen minsker det problematiske søtsuget og gir mer energi og konsentrasjon i hverdagen. Lav glykemisk indeks Baren er velegnet for alle travle Ola og Kari Nordmenn - også for diabetikere og andre som er opptatt av å holde et stabilt, lavt blodsukkernivå. Lav GI-verdi gir nemlig en lav insulinrespons, noe som er gunstig for kroppen. I tillegg kan ungdom som dropper frokost og andre som skal spise lite og ofte få en god og sunn følgesvenn i baren. InZone® bar, sammen med InZone® pulver, fås kjøpt i alle landets helsekostforretninger. Veil. utsalgspris bar: 22,- per stk. Kontakt oss gjerne dersom du ønsker produktprøve tilsendt, gjelder kun redaksjoner. For ytterligere opplysninger, vennligst kontakt: Midelfart & Co. A/S, v/ ass. produktsjef Glenn Nilsen, Tlf: 32 85 71 00, e-post: glenn.nilsen@midelfart.no 1) Undersøkelse laget for Gilde, publ. Dagbladet jan.-04. Pressemeldingen samt bilde er å finne på http://www.newsonline.no/midelfart og http://www.waymaker.no ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/29/20040929BIT20610/bild.html Bilde