Sambucus Force - Naturens tyngste skyts mot forkjølelse

Sambucus Force - Naturens tyngste skyts mot forkjølelse Middelhavseuropeerne har lenge hatt sin hvitløk og olivenblad. Nordamerikanerne har benyttet solhatten. I Norden er det svarthyllebær som har vært foretrukket. Hva snakker vi om? Jo, naturlige og effektive forsvarsmekanismer som er like aktuelle den dag i dag, som før i tiden. Svarthyll, den tradisjonelle "forkjølelsesmedisinen" To-tre hundre år tilbake i tid, ville enhver norsk gård av en viss størrelse ha et svarthylltre på tunet. Av blomstene, bladene og bærene lagde man saft, som ble drukket hver dag gjennom hele vinteren. Den dag i dag virker svarthyllen minst like effektivt. Flere vitenskapelige studier har dokumentert svarthyllens gode effekt mot forkjølelse1. Svarthyll (Sambucus nigra) inneholder nemlig en rekke flavonoider, eller antioksidanter, som øker kroppens motstandskraft. Svarthyll bør derfor være like aktuelt å bruke for deg og meg, som for våre forfedre. Solhatt og svarthyll i ett - dobbelt så effektivt Solhattens styrkende effekt på immunforsvaret har etter hvert blitt kjent og kjær. Solhatt har en "føre var"-virkning som er godt dokumentert2, men kan også være med på å forkorte og begrense angrepet. Sambucus Force kombinerer solhatt og svarthyll i en unik kombinasjon, som er ytterligere forsterket med olivenbladekstrakt og bidronninggelé. Dette er to ingredienser som tradisjonelt har blitt benyttet for sin styrkende effekt på immunforsvaret3,4. Kombinasjonen gjør Sambucus Force til en av naturens sterkeste skyts mot "angrep", og din forsikring mot forkjølelsessesongen. Ved "føre var"-bruk eller ved begynnende ubehag i hals og svelg; ta 2 kapsler 3 ganger daglig, og ytterligere 2 kapsler før sengetid. Ved akutte behov kan doseringen dobles. Denne intensive kuren bør kun benyttes over et begrenset tidsrom (3-4 dager). Sambucus Force selges på apotek og i helsekostforretninger. Produktet er helt naturlig og fremstilles kun av kvalitetsgaranterte råvarer. Sambucus Force fås i pakninger á 100 kapsler. Veil. utsalgspris: kr 191 Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=31323 Kontakt oss gjerne dersom du ønsker produktprøve tilsendt, dette gjelder kun redaksjoner. Midelfart & Co. A/S v/ produktsjef Linda Bjørnsen Tlf: 32 85 71 88 Fax: 32 85 71 90 E-post: l.bjornsen@sunshine.no 1) Kilde: British Herbal Pharmacopeia, 1983. Zakay-Rones, Z. Journal of Alternative and Complementary Medicine Vol.1, no 4 1995, pp.361-369 2) Kilde: Wichtl, M: "Teedrogen", (1989) 3) Kilde: Leung, AY: "Encyclopedia of Common Natural Ingredients" (1996) 4) Kilde: Zheng, QY et al. "Pharmacological Effects, Chemistry and Process of Olive Leaf Extract". ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/04/20031103BIT00990/bild.html Pictures http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/04/20031103BIT00990/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/04/20031103BIT00990/wkr0002.pdf