Sats på C-vitaminer!

Sats på C-vitaminer! De siste tiårene har forskere over hele verden studert sammenhengen mellom kosthold og helse. Vitamin C har vært gjenstand for spesielt stor oppmerksomhet, og en rekke forskningsartikler er publisert. Disse forteller om bruk av C-vitamin i større doser for å forebygge, dempe eller behandle alt fra forkjølelse og influensa til virussykdommer, åreforkalkning, hjerte- og karsykdommer og kreft. Mennesket kan ikke produsere vitamin C selv, og det lagres heller ikke i kroppen. Derfor er vi avhengige av daglige inntak. Forskning tyder på at opptaket av vitamin C i naturlig eller syntetisk form er omtrent like godt, og i tillegg til å ha et sunt og variert kosthold, kan det lønne seg å ta et C-vitamintilskudd. Dagsbehovet for C-vitamin er på 60 mg. Ved graviditet, travle perioder og ved røyking øker behovet. Får man for store doser, sørger kroppen selv for å skille ut det den ikke trenger. Vitamin C har en viktig rolle i forbindelse med oppbygning og vedlikehold av kroppens bindevev, og vitaminet er nødvendig i reguleringen av kroppens jernopptak og fettforbrenning. I tillegg er vitamin C et av de viktigste antioksidantene og bidrar dermed til et godt fungerende immunforsvar. Brusende C-vitaminer FRIGGS C-vitamin brusetablett med sitronsmak har vært i handelen en tid - nå kommer en ny variant med appelsinsmak. Brusetablettene er enkle i bruk. Tabletten oppløses raskt i et glass vann ( 2,5 dl) og den velsmakende drikken er et godt alternativ til et glass juice, melk eller vann under frokosten eller senere på dagen. Brusetabletten er sukkerfri og inneholder 200 mg C-vitamin. Anbefalt doseringen er én tablett daglig. FRIGGS C-vitamin fås i dagligvarebutikken, og inneholder 20 stk brusetabletter. Veil. pris kr. 29,- Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=31755 For supplerende opplysninger, vennligst kontakt: Midelfart & Co. A/S ved Gitte T. Hannestad Tlf: 32857100 Fax: 32857190 E-mail: gitte.hannestad@midelfart.no www.midelfart.no Kontakt oss gjerne dersom du ønsker produktprøve på FRIGGS C-vitamin med appelsinsmak - gjelder kun redaksjoner. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/17/20031114BIT00520/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/17/20031114BIT00520/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/17/20031114BIT00520/bild.html Pictures