Start det nye året med sunn, økologisk frokostblanding!

Produktnyhet fra Midelfart: Lei av sukkerbomber på frokostbordet? Begynn det nye året med økologisk frokostblanding! Frokostblandinger med høyt innhold av sukker representerer en bekymringsfull utvikling i det norske kostholdet. Sukker gir riktignok energi, men det gir også mindre plass til den næringsrike maten. Et lite tips kan være å prøve de sunne frokostblandingene - som for eksempel nyheten Økologisk Müsli fra A. Vogel. Nordmenn har generelt for høyt sukkerinntak. Kombinert med dårlige frokostvaner, kan dette føre til helseproblemer som overvekt og diabetes. Riktig energiforsyning er avgjørende for at kroppen skal fungere optimalt. Mindre sukker, mer næring Heldigvis finnes det en type frokostblanding som skiller seg markant ut. I A. Vogel Økologisk Müsli er det nemlig benyttet økologisk dyrkede og tørkede druer i stedet for sukker. Blodet opptar raskt fruktsukkeret i denne blandingen, slik at kroppen får ny energi. Blandingen er i tillegg tilsatt durian-frukt som i regnskogen omtales som "the king of fruits". Tilnavnet skyldes det meget næringsrike fruktkjøttet. Müslien inneholder mange viktige næringsstoffer og er en velegnet "dagsstart" for både barn og voksne. Lett ristede riskorn gir en sprø konsistens, mens durian-frukten og eplebitene gir en forfriskende fruktsmak. A. Vogel Økologisk Müsli har ikke tidligere vært på det norske markedet, men fåes nå kjøpt i helsekostforretninger over hele landet. Veil. utsalgspris for 1000 g: 84 kroner. Økologisk Müsli er et A. Vogel-produkt, basert på naturlige og økologiske prinsipper. Kontakt oss gjerne dersom du ønsker produktprøve tilsendt, gjelder kun redaksjoner! For ytterligere opplysninger, vennligst kontakt: Midelfart & Co. A/S, v/ fagsjef Siv Kjersti Rodal, Dr. Scient. Tlf: 32 85 71 00, e-post: siv.kjersti.rodal@midelfart.no Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=33584 Den sveitsiske naturlegen Alfred Vogel (1902 - 1996) er kjent verden over som en ledende representant for fytoterapien. Hans navn er i dag som et kvalitetsstempel å regne, og hans fabrikk, Bioforce AG i Sveits, er en av verdens fremste virksomheter innen naturlegemidler. Se www.bioforce.ch for mer informasjon. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/15/20040115BIT00200/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/15/20040115BIT00200/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/15/20040115BIT00200/bild.html Bilder