Tips til sommerens velværestoff

Tips til sommerens velværestoff Vær på go´fot med føttene i sommer! Føttene er ofte den mest forsømte og glemte del av kroppen vår. Nå som sandalsesongen står for døren, er imidlertid føttene nettopp en av de kroppsdelene mange nordmenn ønsker å være på go´fot med. Her følger noen enkle tips... Gode fottips til sommerens velværestoff: Fotpleie er en viktig, men ofte forsømt del av mange nordmenns kroppsstell. Nettopp derfor er det sannsynligvis mange som i disse dager gruer seg til å droppe sokkene og ta tærne frem i lyset igjen. Men hva er vel sommeren uten barbente føtter og lekre sandaler? Ta deg derfor tid til litt enkel fotpleie - så kan også du trø barføtt inn i sumarnatta... Fotpleietips for alle · Et kort fotbad med fotbadsalt i lunkent vann jevnlig gjør godt · Fotbad bør unngås dersom du har åpne sår på føttene · Husk å tørke ekstra godt mellom tærne · Klipp neglene regelmessig og klipp de rett av · Avslutt med en god fotkrem · Prøv en fotspray dersom du lett får svette og klamme føtter. Saltrates - fotpleieserie med tradisjoner Fotpleieserien fra Saltrates har vært i salg i Europa i over 80 år, og har gjort mang en fot sommerklar. Saltrates byr på 2 fotserier, basert på enten urteekstrakter eller sjøalger, som inkluderer både fotbadsalter, fotkremer, fotbadolje og fotspray. · Serie 1 med sjøalger virker kjølende og stimulerende for trette og slitne føtter. · Serie 2 med urteekstrakter er spesialtilpasset føtter med tørr og hard hud. Selges på apotek, helsekostbutikker og utvalgte parfymerier. Fotpleie ved diabetes Diabetes kan føre til dårlig blodsirkulasjon og nedsatt følsomhet i føttene. God og jevnlig fotpleie er derfor ekstra viktig for diabetikere, fordi risikoen for infeksjoner økes og det kan være vanskelig å få sår på føttene til å gro. For ytterligere opplysninger, vennligst kontakt: Midelfart & Co. A/S, v/ produktsjef Celine Stokke. Tlf: 32 85 71 00, e-post: celine.stokke@midelfart.no Visste du at føttene, i løpet av et helt liv, skal bære deg en distanse tilsvarende jorden rundt tre ganger? Eller at 70% av den voksne befolkning opplever problemer med føttene1). Heldigvis kan de fleste fotlidelser forebygges gjennom gode fotvaner. 1) Kilde: KLF 2001. Pressemeldingen samt bilde er å finne på http://www.newsonline.no/midelfart og http://www.waymaker.no ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/23/20040623BIT20040/bild.html Bilde