Aktivt sexliv og hårløst underliv

Pressemelding fra Midelfart Aktivt sexliv og hårløst underliv Sommerens hete dager og hete netter sprer hete følelser blant oss. To av tre nordmenn har sex hver uke nå i sommer1) og hele fire av fem jenter har behov for å «pynte» seg litt ekstra2). Et hårløst underliv gir imidlertid ikke alltid et bekymringsløst sexliv. I disse lettkledde sommertider blomstrer trenden med intimbarbering mer enn noen gang. En dansk undersøkelse2) viser at hele 80% av kvinner sverger til frisering eller glattbarbering. At trenden ikke er unik for Danmark, kan man lese ut av barberproduktenes salgsstatistikker her til lands. Norske kvinner bruker nemlig dobbelt så mye barberprodukter nå som for fem år siden3). Hårfritt, men ikke bekymringsfritt Mange spør seg om det er skadelig å barbere bort hår i underlivet, og svarene varierer. Direkte skadelig er det imidlertid ikke. Likevel er det viktig å huske på at hårene i utgangspunktet har en funksjon, nemlig å beskytte mot smuss og andre irritasjonsmomenter eller partikler. Fjerner man denne beskyttelsen, så er man automatisk mer utsatt, og kan få plager som kløe, utflod og soppinfeksjoner. Overdreven dusjing, sterk såpe og trange truser, så som string, forverrer situasjonen. EcoVag, for økt velbehag Hver gang vi har sex, vasker oss nedentil (særlig med såpe) eller barberer oss, forstyrres den naturlige balansen i underlivet. Derfor kan intimpleiemidler være et hett «jentetips» nå i sommer. EcoVag er et intimpleiemiddel i kapselform, basert på humane melkesyrebakterier, som bidrar til å styrke og gjenopprette balansen i underlivet. Humane melkesyrebakterier (stammer fra mennesker, ikke fra dyr) har vist seg å hefte signifikant bedre til slimhinnen i skjedeveggen4). Kapslene er dermed effektive, men samtidig skånsomme mot underlivet, og bra for sexlivet. EcoVag fås, i tillegg til vaginalkapsler, også som intimsåpe. Vanlig dosering av kapslene er 1 kapsel før sengetid til ubehaget har forsvunnet. Såpen kan med fordel brukes daglig. Produktene føres på apotek. Veil. utsalgspris kapsler: 98,- (12 stk) Veil. utsalgspris såpe: 53,- For supplerende opplysninger, vennligst kontakt: Midelfart AS v/ produktsjef Glenn Nilsen Tlf: 24 11 01 00/ 90 60 17 38 E-mail: glenn.nilsen@midelfart.no 1) Infact for VG, 14.07.2005 2) Side6.dk, 2005 3) Mozon.no; «Hårløs mote plager huden», 29.04.2005 4) «Melkesyrebakteriers adhesjonsegenskaper», Doc.med. Gunnar Brønstad, Zymbio AS, Norge. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=5354&lang=NO EcoVag