Mobinorge lanserer mobil hjemmeside med muligheter for e-handel.

Report this content

Mobinorge lanserer en ny mobil hjemmeside med e-handel funksjon. Dette produktet vil bli promotert til bedrifter i Oslo først, og deretter ellers i landet.

Ifølge Google har 24% av smarttelefon eiere i Norge brukt telefonen til kjøp av vare minst en gang ( mars-juli 2011).

Bedrifter som ønsker seg å tilby online handel til smarttelefon-eiere kan nå anskaffe seg en mobil nettside som er tilpasset alle mobiltelefoner, operativsystemer og browsere hos Mobinorge. Man trenger kun å ha en Paypal konto og så er man online. I januar 2012 hadde Google en omsetning på 2.5 milliarder USD fra mobil søk, Ebay 8 milliarder USD i transaksjoner og Paypal forventet mobil betalninger på 7 milliarder USD.

Mobilfakta i Norge ( smarttelefoner), undersøkelsene ble gjennomført i mars og juli 2011.

kilde: Google

35% hadde flere daglige nettøkter

23% 2-3 ganger om dagen

24% har brukt telefonen til kjøp av vare

40% ringte til en bedrift etter lokalt søk

52% besøkte nettsted etter søk

44% slo opp på kart etter søk

I dag er det viktigere enn noen gang å ha en mobil hjemmeside. Mobinorge er tilknyttet de største ICANN selskapene i verden og samarbeider med ledende selskaper innen mobil internett-tjenester. Vi er også en av få selskaper som kan tily helhetlige mobile platform tjenester i Norge.

.mobi (også kjent som DotMobi) er et generisk toppnivådomene på Internett. Det drives av mLTD, og er dedikert til levering av Internett til mobiltelefoner og andre håndholdte enheter via Mobile Web. Domenet blir sponset av Google, Microsoft, Nokia, Samsung, Ericsson, Vodafone, T-Mobile, Telefonica Moviles, Telecom Italia, Mobile, Orascom Telecom, GSM, Hutchison, Syniverse Technologies og Visa.

Mobinorge, Tjuvholmen Alle 3, OSLO, Tel 21030773

MOBINORGE er en del av Mobi Group of comapnies. Vi har markedsført våre tjenester i USA i mange år og er tilknyttet de største ICANN selskapene i verden og samarbeider med ledende selskaper innen mobil internett-tjenester. Vi er også en av få selskaper som kan tily helhetlige mobile platform tjenester i Norge. Vi kan bygge dine mobile nettsider med de beste og mest avanserte funksjoner, tilpasse dine nåværende nettside eller omformatere rimelig din eksisterende nettside til mobil nettside ved registrering av .mobi domene.

Tags: