Mogul sertifisert som Microsoft-kurssenter

Mogul sertifisert som Microsoft-kurssenter Mogul har blitt sertifisert og godkjent som offisielt kurssenter for Microsoft-produkter i Norge. Mogul kommer først og fremst til å satse på kurs for systemutviklere og systemarkitekter som skal bruke programvareplattformen .NET, Microsofts fremtidige satsningsområde. Mogul blir en av totalt seks Microsoft-kurspartnere i Norge. Godkjennelsen som Microsoft Certified Technical Educational Center (CTEC) gir Mogul mulighet til å tilby opplæring og sertifiseringer på alle Microsofts produktområder. - Vi er stolte over å tilfredsstille Microsofts høye krav til kompetanse og kurskvalitet. En CTEC-sertifisering er av stor verdi for oss. Våre instruktører er erfarne systemutviklere med omfattende kompetanse på Microsoft-verktøyene, sier Jon Øyvind Eriksen, administrerende direktør i Mogul Technology. - Mogul Technology er en dyktig systemutviklingspartner som har vært med oss helt siden Microsoft innførte sitt partnerprogram på 90-tallet. Jeg er veldig fornøyd med at Mogul nå også blir en av våre kurspartnere, uttaler Birger Steen, administrerende direktør i Microsoft Norge. Mogul har satset strategisk på å utvikle applikasjoner for Microsoft- plattformen allerede i 1986, da den aller første versjonen av Windows ble lansert. Satsningen på .NET-kurs er en videreføring av dette samarbeidet. Mogul er en av Norges ledende kursarrangører innen objektorientert systemdesign, programmering, metodikk og prosjektstyring. Målgruppen er systemutviklere, arkitekter og prosjektledere i store virksomheter. Det siste året solgte Mogul over 22.000 kurstimer, i hovedsak til kunder innen bank, telekom, industri, IT og offentlig sektor. For mer informasjon vennligst kontakt: Jon Øyvind Eriksen, adm.dir. i Mogul Technology AS, telefon: 24 11 43 00, mobil: 930 60 417, e-post: jon.eriksen@mogul.com Birger Steen i Microsoft Norge, telefon: 22 02 25 00, mobil: 900 88 222 e-post: birgers@microsoft.com Om Mogul Mogul Technology er det norske datterselskapet i Mogul AB (publ.). Mogul hjelper foretak å identifisere, utvikle og implementere nye forretningsmuligheter basert på internetrelatert teknologi, design og kommunikasjon, der hver enkelt løsning skal tilføre kundene verdi. Blant oppdragsgiverne finner man foretak som Alcro-Beckers, SpareBank1, Dun & Bradstreet, Ericsson, Gjensidige NOR, Skandia, Carlsberg, Toyota, Alecta (f d SPP), Eniro och Xerox. Konsernet, med datterselskapene Mogul Sweden AB, Mogul Technology AS, Mogul Technology Center AB, Mogul Services AB og Mogul Finland Oy har idag kontor i Sverige, Norge, England og Finnland. I år 2001 hadde konsernet en nettoomsetning på 262 mill SEK. Selskapet er notert på Stockholmsbørsens O-liste. Se også www.mogul.no og www.mogul.com ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/04/20020604BIT00460/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/04/20020604BIT00460/wkr0002.pdf