Rosa , blått eller oransje New York?

Reisesøkemotoren Momondo er store internasjonalt og satser nå for fullt i Norge. Med seg har de en helt ny måte å hjelpe folk å planlegge ferier eller storbyweekender. Du kan nå planlegge reisen etter hvilken atmosfære du er ute etter.

Du vil fly til New York, sier du? Hvilket New York? Rosa, blått eller oransje? De fleste reisemål har mer enn en side ved seg og nå kan du planlegge reisen ved å finne de hotellene, restaurantene og severdighetene som gir deg den atmosfæren du ønsker.

Momondo gir reisende muligheten til å vurdere ulike steder og deretter gi de en fargekode etter hvilken steming eller atmosfære de gir. På den måten blir det lettere å finne en oransje og avslappet bar, eller et blått og formelt businesshotell. Pris, beliggenhet og kvalitet er selvsagt også med i vurderingene.

- Vi vil gi folk litt mer fargerike reiseopplevelser. Uansett om man er ute etter en billig flybillett fra Oslo til London, eller man skal planlegge en sommerferie på Sicilia, ønsker vi å tilby artikler, byguider og informasjon utover det vanlige reisebyråer gjør. Vi vil gi folk et inntrykk av hvilken stemning de kan skape på ferien, forteller Julie Pedersen i Momondo.

Søker opp billige flybilletter
Tjenesten er bygget opp rundt en søkemotor for flyreiser som gir raske svar på hvor de billigste flybillettene er å finne. Momondo søker gjennom mer enn 700 reisenettsteder samtidig, både flyselskapenes egne websider, samt reisebyråer på nett. Som den eneste søkemotoren på Internett søker de også gjennom alle lavprisflyselskaper i Europa.

- Vi er jo først og fremst en søkemotor for hotellrom og flybilletter. Det er kommisjonen vi får for å formidle disse vi tjener penger på, men å formidle handler om noe mer enn å vise pris og beliggenhet. Vi vil gi brukerne våre de reisene de vil trives best på, og en romantisk helg i Paris er litt lettere å planlegge når du kan velge hotell og spisested som allerede er vurdert som intime, romantiske og røde av andre, avslutter Pedersen.

Om Momondo
Reisesøkemotoren Momondo sammenligner mer enn 700 reisenettsteder for de beste tilbudene for flybilletter, hotell og leiebil. I tillegg til reisesøk tilbyr Momondo brukergenererte byguider, og er en av de største utgiverne av guidebøker i Danmark.
Momondo ble grunnlagt i 2006 og har blitt anbefalt av internasjonale medier som New York Times, CNN, NBC, CBS, The Daily Telegraph, The London Sunday Times, samt av den legendariske reiseguruen Arthur Frommer.
I 2012 ble Momondo best i test i en sammenligning av flybillettsøk gjennomført av Stiftung Warentest, Tysklands uavhengige produkt- og tjenestesammenligner.
Momondos apper for iPhone og Android er tilgjengelig gratis på

http://itunes.apple.com/gb/app/momondo-flight-search/id436736538?mt=8 eller

Tags: