Cruise med familien i Karibia eller Middelhavet i julen

Generasjonscruise øker i popularitet og stadig flere velger å feire høytider som jul og nyttår på et cruise sammen med barn og barnebarn. For å tilgodese de yngste gjestenes behov har MSC Cruises lansert et middagskonsept for barnefamilier. Dessuten kan MSC Cruises nå tilby en større lugarkategori for de som velger generasjonscruise.

Super Family Cabin som finnes på MSC Divina og MSC Preziosa har to 3-sengslugarer med balkong og felles inngang. Det er et perfekt alternativ for generasjonscruise og familier med mer enn to barn eller for familier som reiser med besteforeldre. Barn under 18 år som deler lugar med to fullbetalende, betaler aldri mer enn 1 400 kroner for cruiset.

En annen nyhet for barnefamilier er MSC Happy Dinners som gir barna mulighet til å få hovedretten samtidig som foreldrene spiser sin forrett. Etter maten hentes barna av MSC Kids Club-personale for å leke, mens de voksne avslutter måltidet i fred og ro. Barn som ønsker det, kan også spise med sine nyfunnede venner og personale fra barneklubben ved egne barnebord. Både MSC Happy Dinners og Fun Time Dinner finnes på samtlige MSC-skip for barn fra 3–11 år og koster ikke noe ekstra.

– Hvis barna trives og har det gøy, så har foreldrene også det. Derfor har vi valgt å satse på våre nye barnekonsepter som passer perfekt hvis man vil dra på cruiseferie med familien eller slekten, noe som er blitt stadig mer populært, sier Claes Tamm, Nordensjef i MSC Cruises.

Det finnes rikelig med aktiviteter om bord som er tilpasset for barn som basket, minigolf, Nintendo Wii-turnering, tenåringsdiskotek og barnebasseng. Utvalget varierer fra skip til skip, men de større skipene har større utvalg som 4D-kino, formel1-simulator og bowling. Det finnes også et spesielt program for barn mellom 10 og 36 måneder. Sammen med foreldrene kan de leke, tegne, male og delta i aktiviteter med en lekeleder fra MSC Cruises.

– Det er alltid stor etterspørsel etter våre cruise rundt jul og nyttår, men vi har fortsatt ledige plasser, sier Claes Tamm.

Tips for jule- og nyttårscruise med familien

• MSC Splendida seiler fra Barcelona til Tunisia, Palermo, Civitavecchia, Genova og Marseille med avreise 24. og 31. desember. Priser fra 6 400 kroner.

• MSC Cruises nyeste skip MSC Divina seiler 11 netter fra Genova til Marokko, Kanariøyene og Madeira. Avreise den 17. desember. Pris fra 6 400 kroner.

• Med MSC Poesia får du oppleve Karibias tropiske klima og hvite sandstrender. Seiler fra Fort Lauderdale i USA den 21. og 28. desember. 7 netter fra 4 800 kroner.

For mer informasjon
og høyoppløste bilder, kontakt Towe Varland, PR-ansvarlig på MSC Cruises Scandinavia
Tlf: +46 8 510 00 516, e-post: towe.varland@msccruises.se

MSC Cruises er et av Europas største cruiserederier med hovedkontor i Napoli, Italia. I Norden selges cruisene via forhandlere. MSC Cruises har en av de mest moderne flåter i verden med de tolv skipene MSC Divina, MSC Magnifica, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Sinfonia, MSC Opera, MSC Armonia, MSC Lirica og MSC Melody som seiler i Middelhavet, Karibien, Nord-Europa, Atlanterhavet, Sør- og Nord-Amerika, Sør-Afrika og Rødehavet. I mars 2012 øker flåten ytterligere i omfang med det nyeste tilskuddet, MSC Preziosa. MSC Cruises er miljøsertifisert i henhold til ISO 1400 og er det eneste rederiet som er blitt tildelt 6 Golden Pearls fra Bureau Veritas for høy standard innenfor miljø, helse og sikkerhet. MSC Cruises er også sertifisert i henhold til ISO 9001 og ISO 2200 for kvalitet og sikkerhet i forbindelse med håndtering av matvarer. Rederiet samarbeider med UNICEF i et felles prosjekt som har som mål å gi utsatte barn i Brasil en utdanning av høy kvalitet. MSC Cruises inngår i samme konsern som MSC Cargo, verdens nest største selskap innen containerfrakt. Eiere er den italienske familien Aponte. Besøk www.msccruises.no