Karibiske cruise en storselger blant vintertrøtte nordmenn

Interessen for å dra på cruise har aldri vært større. MSC Cruises' vintersalg har hittil økt med 37 prosent i det skandinaviske markedet sammenlignet med fjorårets salgsrekord, og stadig flere nordmenn velger å legge drømmecruiset til årets kaldeste sesong.

- Interessen for å reise på cruise denne vinteren er enorm, spesielt i Karibien som følge av gode flyforbindelser til Miami og at vi har et av våre nyeste skip på destinasjonen, sier Claes Tamm, nordisk sjef i MSC Cruises.

Karibien på topp

I en tidligere undersøkelse utført blant reiseglade nordmenn ble nettopp Karibien oppgitt å være det reisemålet som de fleste drømmer om å legge cruiset til. At stadig flere realiserer drømmereisen viser seg tydelig denne vinteren ettersom MSC Cruises' salg av cruise i Karibien hittil har sett en tredobling på det norske markedet sammenlignet med året før. En stor del av bestillingene gjelder jul og nyttår.

Jule- og nyttårsreiser opp 70 prosent

Bestillinger for jul og nyttår har økt med til sammen 70 prosent i det skandinaviske markedet.

- Julen i år er perfekt for en lengre reise, og det virker som om mange har benyttet anledningen til å ta langfri og unnslippe kulden og julestria for å feire på varmere breddegrader, sier Claes Tamm.

Høytiden feires ombord med storslagne jule- og nyttårshow, og spesialkomponerte menyer for lunsj og middag. Julenissen deler ut gaver til alle barna og det arrangeres leker, juleverksted og matlagingskurs for den yngre garde sammen med skipets kokker og maskoter.

Fremdeles er det noen få plasser igjen for den som drømmer om en varmere jul:

Kanariøyene og Madeira:

7-netters cruise med avreise 20. desember fra Las Palmas. Pris fra 3 190 kr per person for del i innvendig lugar inkludert helpensjon (fly og drikke ikke inkludert). Reiserute: Las Palmas, Puerto del Rosario/Fuerteventura, Funchal/ Madeira, Santa Cruz de La Palma, Santa Cruz/Tenerife, Las Palmas.

Karibien:

7-netters cruise med avreise 20. desember fra Miami. Pris fra 5 381 kr per person for del i innvendig lugar inkludert helpensjon og drikkepakke (fly ikke inkludert). Cruiserute: Miami, Falmouth/ Jamaica, Georgetown/ Caymanøyene, Cozumel/ Mexico, Great Stirrup Cay/ Bahamas.

For mer informasjon og bilder, kontakt:
Emma Reigans, PR-ansvarlig MSC Cruises Skandinavia: +46 851 000 516, +46 704 910 228 emma.reigans@msccruises.se

Pressebilder:

MSC Cruises er et av Europas største cruiserederier, markedsledende i Middelhavet, Sør-Afrika og Brasil. MSC Cruises har en av de mest moderne flåtene i verden med de tolv skipene MSC Preziosa, MSC Divina, MSC Magnifica, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Sinfonia, MSC Opera, MSC Armonia og MSC Lirica som seiler i Middelhavet, Karibia, Nord-Europa, Atlanterhavet, Sør- og Nord-Amerika, Sør-Afrika og De forente arabiske emirater. MSC Cruises er miljøsertifisert i henhold til ISO 1400 og er det eneste rederiet som er blitt tildelt 7 Golden Pearls fra Bureau Veritas for høy standard innenfor miljø, helse og sikkerhet. MSC Cruises er også sertifisert i henhold til ISO 9001 og ISO 2200 for kvalitet og sikkerhet i forbindelse med håndtering av matvarer. Rederiet har siden 2009 samarbeidet med UNICEF i et felles prosjekt som har til formål å gi utsatte barn i Brasil en utdannelse av høy kvalitet. Samarbeidet ble fornyet 2014 i et prosjekt som støtter UNICEFS innsatser mot sult og underernæring hos barn i utviklingsland og i ulike nødssituasjoner. MSC Cruises inngår i samme konsern som MSC Cargo, et av verdens største selskaper for containerfrakt. I Norden selges cruisene direkte og via forhandlere. Eiere er den italienske familien Aponte. Besøk www.msccruises.no

Quick facts

Interessen for å dra på cruise har aldri vært større, og stadig flere nordmenn velger å legge drømmecruiset til årets kaldeste sesong.
Tweet dette
MSC Cruises' vintersalg har hittil økt med 37 prosent i det skandinaviske markedet sammenlignet med fjorårets salgsrekord.

Sitater

Claes Tamm, nordisk sjef i MSC Cruises