MSC Cruises befester sin posisjon i Middelhavet med det nye flaggskipet MSC Divina

MSC Cruises’ nye skip MSC Divina ble døpt under en storslått seremoni i Marseille, Frankrike den 26. mai av den italienske filmstjernen Sophia Loren.

– Noen av nyhetene om bord på MSC Divina er flere lugarer og ny design på bassengområder, soldekk og restauranter, samt en spesialdesignet lugar i MSC Yacht Club og nye behandlinger i MSC Aurea Spa, sier Claes Tamm, nordisk sjef i MSC Cruises.

MSC Divina er det tolvte skipet i MSC Cruises-flåten, det tredje flaggskipet i Fantasia-klassen som er de største og mest moderne skipene i flåten. Under MSC Divinas dåpsseremoni i Marseille ble snoren klippet av den italienske filmlegenden Sophia Loren, som også er gudmor for MSC Cruises-flåten. Kvelden bød på musikk, underholdning og gallamiddag under temaet "Med with passion", som er symbolsk for MSC Cruises’ mangeårige erfaring med og lidenskap for Middelhavet. MSC Divina kommer til å seile 7-netterscruise fra Venezia sommeren og høsten 2012.

Nyheter om bord

MSC Divina har cirka hundre flere lugarer enn søsterskipene MSC Fantasia og MSC Splendida. I skipets eksklusive MSC Yacht Club kan gjestene sjekke inn i Sophia Lorens egen lugar. Den er designet for og av den italienske filmstjernen. Det er blant annet satt inn en nøyaktig kopi av Sophia Lorens eget sminkebord i lugaren.

The Garden Pool på dekk 15 er en ”infinity pool” der gjestene kan nyte den fantastiske havutsikten. På dekk 16 finnes det et nytt soldekk med to spa-bad i stedet for søsterskipenes Sports Center.

Restauranter og barer

Avhengig av sinnsstemning og smak finnes det flere alternativer når man skal spise middag om bord. La Cantina di Bacco er en vinbar og pizzeria der det serveres ekte italiensk pizza som representerer de ulike regionene i Italia.

To spennende nyheter om bord, kanskje særlig for barna, er MSC Divinas Nutella Corner som serverer crêpes fylt med hasselnøttkrem, samt Happy Puppy ice crystal-drikkebod for dem som vil ha en svalende pause fra solen.

Aktiviteter, underholdning og spa

I tillegg til fire bassenger og tolv jacuzzier finnes det basketbane, volleyballbane, tennisbane, shuffle board og en 235 meter lang joggebane for de som vil være aktive i ferien. MSC Divina har også 4D-kino og Formel 1-simulator som er kjente høydepunkter på skipene i Fantasia-klassen. Teateret om bord har plass til 1 600 tilskuere og man kan velge mellom sju ulike show.

MSC Aurea Spa tilbyr flere ulike behandlinger, Thermal Suite Area med tyrkisk bad og badstue, spa-bassenger og en spa-bar kombinert med et fitnessenter som er innredet med en ny spinningsal. Der tilbys det gruppetrening i form av yoga, pilates og aerobics eller treningsmaskiner for den som vil trene på egen hånd. MSC Divina kan også by på flåtens første barbersalong. Her får man barbering, klipp og ansiktsbehandlinger på tradisjonelt vis.

For de minste barna har man skapt et fargerikt og fantasifullt lekeområde med smurfetema (I Puffi) med små sopphus med rutsjebaner fra takene og naturligvis alle barnas favorittsmurfer. For de litt større barna finnes det Xbox, Kinetic og Nintendo Wii med et utvalg av spill som leies ut. Samtlige av MSC Yacht Club-lugarene er utstyrt med Nintendo Wii og Wii Sport, med et bredt utvalg av spill.

Priseksempel MSC Divina sommeren/høsten 2012:

7-netterscruise inklusive helpensjon, underholdning, de fleste aktiviteter og avgifter fra kr 5 640 per person.

Prisen gjelder del i innvendig lugar, avreise på utvalgte datoer i juni, september eller oktober 2012.

Seilingsrute: Venezia, Bari, Katakolon, Izmir, Istanbul, til havs, Dubrovnik, Venezia

Faktarute MSC Divina:

Antall passasjerer: 4 363

Antall lugarer: 1 751, hvorav

97 suiter, 1 125 balkonglugarer, 124 lugarer med vindu og 405 innvendige lugarer.

Antall dekk: 18, hvorav 13 for passasjerene

Fasiliteter: 7 restauranter, 25 heiser, 20 barer og lounger, 4 bassenger, 12 jacuzzier, bowlingbane, kasino, MSC Aurea Spa, MSC Yacht Club m.m

Last ned høyoppløste cruisebilder på www.mscpressarea.com

For mer informasjon, kontakt Claes Tamm, nordisk sjef i MSC Cruises