MSC Cruises relanserer Tusen-og-en-natt-cruise

Etter ett års pause, vil MSC Cruises gjenoppta cruisereiser til De forente arabiske emirater og Oman. Reisene byr på alt fra ultramoderne byer til delfinsafari og utflukter i ørkenen.

- Det er en stigende interesse for regionen med alle sine forskjellige oaser og ørkenlandskap, travle markedsplasser og futuristiske byer, sier Åsa Elmcrona, markedssjef i MSC Cruises.

Fra og med 23. november til 29. mars seiler skipet MSC Lirica på ukescruise mellom Abu Dhabi, Khor al Fakkan, Muskat og Khasab før skipet returnerer til påstigningshavnen i Dubai for en siste overnatting.

I løpet av reisen arrangeres blant annet utflukter som jeepsafari i Abu Dhabi, ørkensafari i Khor al Fakkan med besøk innom en oase, delfin- og hvalsafari i Muskat, utflukter til Khasabs fjorder og fiskelandsbyer samt besøk til Dubais kunstige palmeøy Jumeirah.

Til sammen arrangeres 18 avreiser. Pris fra 3.490 kr/pers inklusive cruise 7 netter med helpensjon.

Cruiserute - De forente arabiske emirater og Oman:
Dag 1: Dubai
Dag 2: Abu Dhabi
Dag 3: Til havs
Dag 4: Khor al Fakkan
Dag 5: Muskat
Dag 6: Khasab
Dag 7/8: Dubai

MSC Lirica:
MSC Lirica har totalt 13 dekk og 780 lugarer. Ombord på skipet finner man blant annet en rekke restauranter, barer og kafeer, et bassengområde og to boblebad, og spa. Skipet har også teater, kasino, bibliotek, løpebane og diskotek.

Mer informasjon om cruisene:

For presseinformasjon, ta kontakt med:
Emma Reigans, pressesjef MSC Cruises: +46 8 510 00 516.
emma.reigans@msccruises.se

Pressebilder:

MSC Cruises er et av Europas største cruiserederier med hovedkontor i Napoli, Italia. MSC Cruises har en av de mest moderne flåtene i verden med de elleve skipene MSC Divina, MSC Magnifica, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Sinfonia, MSC Opera, MSC Armonia og MSC Lirica som seiler i Middelhavet, Karibia, Nord-Europa, Atlanterhavet, Sør- og Nord-Amerika, Sør-Afrika og Rødehavet. I mars 2013 øker flåten ytterligere i omfang med det nyeste tilskuddet, MSC Preziosa. MSC Cruises er miljøsertifisert i henhold til ISO 1400 og er det eneste rederiet som er blitt tildelt 6 Golden Pearls fra Bureau Veritas for høy standard innenfor miljø, helse og sikkerhet. MSC Cruises er også sertifisert i henhold til ISO 9001 og ISO 2200 for kvalitet og sikkerhet i forbindelse med håndtering av matvarer. Rederiet samarbeider med UNICEF i et felles prosjekt som har som mål å gi utsatte barn i Brasil en utdanning av høy kvalitet. MSC Cruises inngår i samme konsern som MSC Cargo, et av verdens største selskaper for containerfrakt. Eiere er den italienske familien Aponte. Besøk www.msccruises.no