• MSC Cruises/

MSC Cruises slipper katalognyheter for 2011/2012 Flere skip og nye destinasjoner skal møte nordmenns voksende appetitt på cruiseferier

Den kommende vintersesongen introduserer MSC Cruises en ny cruisedestinasjon: De Forente Arabiske emirater med havnebyen Abu Dhabi som base. Dette er en av nyhetene i katalogen for 2011/2012 som lanseres i disse dager. Skipsflåten utvides også med et tolvte skip, MSC Divina, som kommer til å stå ferdig til å ta imot passasjerer allerede til våren, alt for å møte den stadig økende etterspørselen etter cruiseferier.

Antallet nordiske passasjerer på MSC Cruises’ cruiseskip økte med 10 prosent i 2011 sammenlignet med samme periode i 2010. Passasjerøkningen er størst på cruise i Nord-Europa med avganger fra København. Sommeren 2012 kommer cruiseskipet MSC Magnifica til å trafikkere farvannene i de norske fjordene og Baltikum for første gang.

– MSC Magnifica er det nyeste skipet i MSC Cruises’ flåte og dette er et svært etterlengtet tilskudd i cruisetilbudet vårt fra København, sier Claes Tamm, nordisk sjef i MSC Cruises.

Fra slutten av oktober 2011 til mars 2012 seiler MSC Lirica fra Abu Dhabi og Dubai i De Forente Arabiske emirater. Det nye programmet omfatter nitten sjunetterscruise med eksotiske opplevelser i havnene Muscat i Oman, Al Fujairah i De Forente Arabiske emirater og Khasab i Oman. Cruiset inkluderer også to netter i Abu Dhabi og Dubai i De Forente Arabiske emirater.

– Med De Forente Arabiske emirater som ny destinasjon utvider vi vårt allerede omfattende cruisetilbud med en spennende og eksotisk destinasjon med en bekvem avstand for reisende fra Sverige, Norge og Danmark, fortsetter Claes Tamm.

MSC Divina, oppkalt etter den italienske filmstjernen Sophia Loren, blir det tolvte skipet i flåten og det tredje flaggskipet i Fantasia-klassen. MSC Divina kan ta 4 363 passasjerer og har et hundretalls flere lugarer enn søsterskipene MSC Fantasia og MSC Splendida som i dag er størst i flåten. Skipet kommer blant annet til å romme det eksklusive området MSC Yacht Club. MSC Divina gjennomgår akkurat nå den siste byggefasen med sluttmontering og innredning ved STX Europés skipsverft i Saint-Nazaire, Frankrike, før dåpen finner sted i Marseille i mai 2012.

Slik kan du lese katalogen i sin helhet:

MSC Cruises’ nye katalog for 2011/2012 er nå tilgjengelig hos reisebyråene og kan lastes ned som PDF direkte fra http://www.msccruises.no/no_no/Multimedia/Katalog.aspx

Et utvalg av de mest populære destinasjonene i katalogen 2011/2012

• 7-netterscruise i De Forente Arabiske emirater vinteren 2011/2012, fra kr 4 110 per person

Seil fra Abu Dhabi med MSC Lirica, avganger fra oktober 2011 til mars 2012

Rute: Abu Dhabi, Muskat, Al Fujairah, Khasab, Dubai, Abu Dhabi

Priseksempelet gjelder del i innvendig lugar på utvalgte datoer i oktober, november, desember og januar.

• 7-netterscruise i det østre Middelhavet sommeren 2012, fra kr 5 640 per person

Seil fra Venezia med MSC Divina, avganger fra juni til oktober 2012

Rute: Venezia, Bari, Katakolon, Izmir, Istanbul, til havs, Dubrovnik, Venezia

Priseksempelet gjelder del i innvendig lugar på utvalgte datoer i juni, september og oktober 2012.

Last ned høyoppløste cruisebilder på www.mscpressarea.com

For mer informasjon, kontakt Claes Tamm, nordisk sjef i MSC Cruises

Tlf.: +46 86 67 21 20 eller +46 707 90 00 69, E-post: claes.tamm@msccruises.se

MSC Cruises er et av Europas største cruiserederier med hovedkontor i Napoli, Italia. I Norden selges cruisene via forhandlere. MSC Cruises har den mest moderne flåten i verden med de elleve skipene MSC Magnifica, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Sinfonia, MSC Opera, MSC Armonia, MSC Lirica og MSC Melody som seiler i Middelhavet, Karibia, Nord-Europa, Atlanterhavet, Sør- og Nord-Amerika, Sør-Afrika og Forente Arabiske Emirater. MSC Cruises er miljøsertifisert i henhold til ISO 1400 og er det eneste rederiet som er blitt tildelt 6 Golden Pearls fra Bureau Veritas for høy standard innenfor miljø, helse og sikkerhet. MSC Cruises er også sertifisert i henhold til ISO 9001 og ISO 2200 for kvalitet og sikkerhet i forbindelse med håndtering av matvarer. Rederiet samarbeider med UNICEF i et felles prosjekt som har som mål å gi utsatte barn i Brasil en utdanning av høy kvalitet. MSC Cruises inngår i samme konsern som MSC Cargo, et av verdens største selskaper for containerfrakt. Eiere er den italienske familien Aponte. www.msccruises.no