Supercruise – 22 destinasjoner på én og samme reise med MSC Cruises` nye Grand Tours

MSC Cruises` nye cruisekonsept MSC Grand Tours er en kombinasjon av to eller flere cruiseruter i Middelhavet som varer fra 14 til 28 netter. Dette er en unik mulighet til å oppdage opptil 22 nye destinasjoner på én og samme reise med opptil fire ukers avslapping, eventyr, nye steder og nye kulturer.

Cruisene kan kombineres som 14, 21 eller 28 netter i både det østlige og vestlige Middelhavet. Reisen inkluderer eventuell busstransport mellom skipene, bagasjeoppbevaring, opptil tre utvalgte utflukter samt prioritert innsjekking og rabatt på vaskeritjenester på skipet – alt for å gjøre ferien så enkelt og praktisk som mulig.

-        Dette er en unik mulighet til å oppdage flere av Middelhavets perler på en enkel og praktisk måte, for eksempel ved å kombinere to cruise i det østlige og vestlige Middelhavet, sier Claes Tamm, administrerende direktør i MSC Cruises i Scandinavia.

I MSC Cruises ser man en økt interesse for lengre og mer omfattende cruisereiser. MSC Grand Tours gir de reisende en fleksibel mulighet til å forlenge reisen og oppdage enda flere destinasjoner i Middelhavet i en perfekt kombinasjon av sol, bading og storbyferie.

Eksempel på MSC Grand Tours

14 netter, 13 forskjellige destinasjoner, østlige og vestlige Middelhavet:

Cruise 1, MSC Poesia:
Venezia - Bari - Katakolon - Izmir - Istanbul - Dubrovnik - Venezia
Busstransport fra Venezia til Genova med prioritert innsjekking på MSC Preziosa.

Cruise 2, MSC Preziosa:
Genova - Civitavecchia (Roma) - Palermo - La Goulette - Palma - Valencia - Marseille - Genova
Pris fra 10 870 kr per person for cruise i 14 netter i innvendig lugar, helpensjon og to utvalgte utflukter.

28 netter, 22 forskjellige destinasjoner, østlige og vestlige Middelhavet:

Cruise 1, MSC Magnifica:
Venezia - Brindisi - Katakolon - Izmir - Istanbul - Dubrovnik - Venezia

Cruise 2, MSC Musica:
Venezia - Bari - Katakolon - Santorini - Pireus - Korfu - Kotor - Venezia
Busstransport fra Venezia til Genova med prioritert innsjekking på neste skip.

Cruise 3, MSC Fantasia:
Genova - Napoli - Messina - Valletta - La Goulette - Barcelona - Marseille - Genova
Busstransport fra Genova til La Spezia med prioritert innsjekking på MSC Divina.

Cruise 4, MSC Divina:
La Spezia - Cannes - Palma de Mallorca - Barcelona - Napoli - Civitavecchia
Pris fra 21 740 kr per person for cruise i 28 netter i innvendig lugar, helpensjon og tre utvalgte utflukter.

For mer informasjon og bilder, kontakt:
Emma Reigans, PR-ansvarlig MSC Cruises Skandinavia: +46 851 000 516, +46 704 910 228 emma.reigans@msccruises.se

Pressebilder:

----
MSC Cruises er et av Europas største cruiserederi, markedsledende i Middelhavet, Sør-Afrika og Brasil. MSC Cruises har en av de mest moderne flåtene i verden med de tolv skipene MSC Preziosa, MSC Divina, MSC Magnifica, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Sinfonia, MSC Opera, MSC Armonia og MSC Lirica som seiler i Middelhavet, Karibia, Nord-Europa, Atlanterhavet, Sør- og Nord-Amerika, Sør-Afrika og De forente arabiske emirater. MSC Cruises er miljøsertifisert i henhold til ISO 1400 og er det eneste rederiet som er blitt tildelt "7 Golden Pearls" fra Bureau Veritas for høy standard innenfor miljø, helse og sikkerhet. MSC Cruises er også sertifisert i henhold til ISO 9001 og ISO 2200 for kvalitet og sikkerhet i forbindelse med håndtering av matvarer. Rederiet har siden 2009 samarbeidet med UNICEF i et felles prosjekt som har som mål å gi utsatte barn i Brasil en utdanning av høy kvalitet. Samarbeidet ble fornyet 2014 i et prosjekt som støtter UNICEFS innsatser mot sult og underernæring hos barn i utviklingsland og i ulike nødssituasjoner. MSC Cruises inngår i samme konsern som MSC Cargo, et av verdens største selskaper for containerfrakt. Cruisene selges i Norden gjennom direktesalg og forhandlere. Eiere er den italienske familien Aponte. Besøk www.msccruises.no

Quick facts

MSC Cruises` nye cruisekonsept MSC Grand Tours er en kombinasjon av to eller flere cruiseruter i Middelhavet som varer fra 14 til 28 netter. Dette er en unik mulighet til å oppdage opptil 22 nye destinasjoner på én og samme reise.
Tweet dette

Sitater