To kanariske cruisenyheter

Interessen for Kanariøyene fortsetter å vokse. Til vinteren lanserer MSC Cruises to nye ruter med muligheten til å besøke opptil fire kanariske øyer på en og samme uke. Besøkene på Kanariøyene kombineres med enten Madeira eller Marokko.

- Cruisene byr på en unik mulighet til å oppleve flere av de kanariske øyene i løpet av samme uke, noe som ellers er komplisert og tidkrevende, sier Åsa Elmcrona, markedssjef i MSC Cruises.

De nye rutene er MSC Cruises' første større, strategiske satsing på Kanariøyene som cruisedestinasjon. Tidligere har det kun vært enkelte stopp med i programmet. Satsingen på Kanariøyene blir gjort for å møte den økende etterspørselen etter reiser til Kanariøyene, delvis som følge av nedgangen i antall reiser til Egypt.

Cruisene til MSC Cruises begynner i Las Palmas på Gran Canaria og gjennomføres med skipet MSC Armonia som veksler mellom to forskjellige ruter annenhver uke. Det ene cruiset kombinerer stopp på fire kanariøyer med Madeira. Annenhver uke legger skipet til i Casablanca og Agadir i Marokko samt på tre kanariske øyer.

Cruisene er tilgjengelig med direktefly fra Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim fra og med 9. november. Til sammen er det planlagt 18 avganger i løpet av vinteren. På hvert anløpssted vil det være en rekke utflukter å velge mellom.

Cruise 1: Gran Canaria, La Gomera, Madeira, La Palma, Tenerife og Gran Canaria.
Cruise 2: Gran Canaria, Casablanca/Marrakech, Agadir, Lanzarote, Tenerife og Gran Canaria.

Reisene inkluderer syv netter på skipet, fly t/r, transfer og helpensjon fra 6.490 kr/pers.

Ekstra informasjon om cruisene:

For informasjon og høyoppløselige bilder, ta kontakt med:
Emma Reigans, PR-ansvarig, MSC Cruises: tel: 08-510 00 516, mob: 070-491 02 28

Pressebilder: http://www.mynewsdesk.com/no/msc-cruises/images

MSC Cruises er et av Europas største cruiserederier med hovedkontor i Napoli, Italia. I Norden selges cruisene via forhandlere. MSC Cruises har den mest moderne flåten i verden med de elleve skipene MSC Divina, MSC Magnifica, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Sinfonia, MSC Opera, MSC Armonia og MSC Lirica som seiler i Middelhavet, Karibia, Nord-Europa, Atlanterhavet, Sør- og Nord-Amerika, Sør-Afrika og Rødehavet. I mars 2013 økte flåten ytterligere i omfang med det nyeste tilskuddet, MSC Preziosa. MSC Cruises er miljøsertifisert i henhold til ISO 1400 og er det eneste rederiet som er blitt tildelt 6 Golden Pearls fra Bureau Veritas for høy standard innenfor miljø, helse og sikkerhet. MSC Cruises er også sertifisert i henhold til ISO 9001 og ISO 2200 for kvalitet og sikkerhet i forbindelse med håndtering av matvarer. Rederiet samarbeider med UNICEF i et felles prosjekt som har som mål å gi utsatte barn i Brasil en utdanning av høy kvalitet. MSC Cruises inngår i samme konsern som MSC Cargo, et av verdens største selskaper for containerfrakt. Eiere er den italienske familien Aponte. www.msccruises.no