Bærbar elektronisk lader gir deg tilgang til strøm uansett hvor du er

PowerTrekk er en brenselcellebasert strømforsyning til mobiltelefoner og annet elektronisk utstyr. I motsetning til andre bærbare ladere gir PowerTrekk deg umiddelbar tilgang til strøm uansett hvor du er, og den passer perfekt for utendørsentusiaster og andre som er mye ute i felten.

PowerTrekk er en lett liten strømlader i lommeformat for brukere som befinner seg i områder uten tilgang til strømnettet. PowerTrekk gir deg strøm umiddelbart uansett hvor du er, og bruker avansert brenselcelleteknologi som omvandler hydrogen til elektrisitet på en ren og effektiv måte. Med et stabilt og vanntett deksel og en robust teknologi på innsiden er PowerTrekk utviklet for å møte stadige økende krav.

PowerTrekk er en 2-i-1-løsning som består både av en bærbar batteripakke og brenselcelleteknologi. Den bærbare batteripakken kan fungere selvstendig som en direkte strømkilde, eller fungere som en buffer til brenselcelleteknologien. Brenselcellene gir deg umiddelbare lademuligheter uten behov av stikkontakter. Brukeren setter helt enkelt inn brenselcellepakken og tilsetter vann. For å lade bærbare enheter, for eksempel mobiltelefon, kamera og GPS, kobles enheten til PowerTrekk via USB.

"PowerTrekk har en konkurransekraftig fordel i forhold til tradisjonelle ladere. Brenselcelleteknologien skaper kraft umiddelbart, og oppladingen er ikke avhengig av værforhold eller solens posisjon som ved solcellepanel. Sammenlignet med batteridrevne reiseladere tilbyr PowerTrekk en pålitelig opplading fordi brenselcellepakken ikke utlades på samme måte som batterier", sier Bjørn Westerholm, administrerende direktør hos myFC - selskapet som står bak PowerTrekk.

myFC er en svensk brenselcelleteknologibedrift som utvikler strømløsninger for bærbar elektronikk. Med et flertall patenter innen fleksibel brenselcelleteknologi med stor krafttetthet, er PowerTrekk den første kommersielle bærbare laderen som bruker myFC-teknologien. Fordi hydrogenkraft kan hentes fra flere forskjellige kilder, er systemet "flexifuel"-basert. Den kjemiske prosessen er sikker og miljøvennlig, og det eneste biproduktet fra brenselcellene er litt vanndamp.

Ytterligere informasjon: www.powertrekk.com

Bilder (lav oppløsning): http://www.flickr.com/photos/powertrekk
Bilder (høy oppløsning): http://bit.ly/powertrekk-images

Verdenslansering av PowerTrekk på Mobile World Congress
Se PowerTrekk på MWC i Barcelona, Hall 2.0, Stand 2F13. For intervjuavtale, vennligst kontakt Bite Communications.

Kontaktinformasjon
Björn Westerholm, Adm. dir, Telefon +46 70 656 20 07, E-post bjorn.westerholm@myfc.se

Bite Communications, Telefon: +46 8 402 01 00, E-post: powertrekk@bitecommunications.com

Om PowerTrekk