Natto: Daniel Rosenbaum, MBA, ansatt som COO i NattoPharma ASA

Daniel H. Rosenbaum er ansatt som Chief Operating Officer (COO) i NattoPharma.  Han vil lede selskapets operasjonelle og globale markedsaktiviteter fra NattoPharma´s lokaler i New Jersey, USA, og rapporterer til administrerende direktør Hogne Vik.

“Ansettelsen av Daniel H. Rosenbaum forsterker NattoPharma’s internasjonale satsing på salg og markedsføring av MenaQ7”, uttaler styreleder i NattoPharma ASA, Frode M. Bohan. ”Rosenbaum har et stort og viktig nettverk i omega-3 industrien og kosttilskuddsindustrien. Koblet med det store potensialet som er i ferd med å materialisere seg for MenaQ7 i USA, har vi store forventninger til at ansettelsen vil bidra til å gi NattoPharma et kommersielt løft.

“Det er gledelig at Rosenbaum kommer til oss for å bidra med sin erfaring, energi og entusiasme for å bygge NattoPharma til et globalt selskap, sier Hogne Vik, administrerende direktør i NattoPharma. ”Jeg har stor tro på at han vil være med på å løfte Nattopharma’s finansielle resultater til nye høyder gjennom salg av MenaQ7”.

Rosenbaum kommer til NattoPharma fra posisjonen som General Manager of Nutraceuticals i FMC Health & Nutrition, en selvstendig enhet i børsnoterte FMC Corporation som har en markedsverdi på 8,5 milliarder US dollar. Rosenbaum har siden 1995 hatt ulike lederoppgaver i FMC. En av hans siste oppgaver var å integrere det Ålesunds-baserte omega-3 selskapet EPAX, som ble kjøpt for 345 millioner dollar. Rosenbaum har i FMC bidratt til å åpne markeder og strukturere FMC sine forretningsaktiviteter i USA, Europa, Asia og Sør-Amerika. Rosenbaum har en MBA fra Tuck School of Business Administration, og en BA i økonomi og Fine Arts.

Om NattoPharma og MenaQ7

NattoPharma utvikler og selger vitamin K2 som blant annet virker forebyggende mot osteoporose samt hjerte- og karsykdommer. Selskapet bygger konkurransefortrinn med klinisk forskning, patentbeskyttelser og rettigheter, samt sterk salgs- og markedssatsning.

NattoPharma har enerett til å selge og markedsføre merkevaren MenaQ7® (Vitamin K2 /MK-7) globalt og tilbyr sine vitamin K2-produkter som ingrediens i kosttilskudd, functional food og medical food. Selskapet er også i ferd med å utvikle en farmasøytisk produktkandidat.

For mer informasjon:

Kontakt: Hogne Vik, CEO