NATTO: EMISJON OVERTEGNET – NÆRMERE OM TILDELING

Styret i NattoPharma ASA ("NattoPharma" eller "Selskapet") godkjente, 6. mai 2015, den endelige tildelingen av de aksjer som ble tilbudt i de emisjoner som ble offentliggjort 9. april 2015 ("Fortrinnsrettsemisjonen" og den "Offentlige Emisjonen"). Tildelingen ble gjort basert på de tildelingskriterier som er inntatt i prospekt datert 10. april 2015. Ved utløpet av tegningsperioden den 5. mai 2015 hadde Selskapet mottatt tegninger for totalt 4.357.228 nye aksjer, tilsvarende tegninger for NOK 61 millioner.

I Fortrinnsrettsemisjonen ble det tilbudt minimum 1 428 571 nye aksjer (NOK 20 millioner) og maksimum 1 785 714 nye aksjer (NOK 25 millioner), hver pålydende NOK 3, til tegningskurs NOK 14 per aksje. I Fortrinnsrettsemisjonen ble det tegnet 2.133.471 nye aksjer, tilsvarende tegninger for NOK 30 millioner.

I den Offentlige Emisjonen ble det tilbudt minimum 714 286 nye aksjer (NOK 10 millioner) og maksimum 1 785 714 nye aksjer (NOK 25 millioner), hver pålydende NOK 3, til tegningskurs NOK 14 per aksje. I den Offentlige Emisjonen ble det tegnet 2.223.757 aksjer, tilsvarende tegninger for NOK 31 millioner. Dette tilsvarer en overtegning på 25 %. Totalt ca 1.100 nye aksjonærer tegnet i den Offentlige emisjonen.

Deltakerne i Selskapets garantikonsortium tegnet seg tilsammen for NOK 20 mill.

Melding om tildeling av nye aksjer blir sendt ut i dag. Tegningsbeløpene forfaller til betaling den 8. mai 2015.

De nye aksjene kan ikke overføres eller handles før de er betalt fullt ut og økningen i aksjekapital knyttet til emisjonene er registrert i Foretaksregisteret. Dette forventes å skje 11. mai 2015. De nye aksjene forventes å bli overført til tegnernes verdipapirkontoer den 15. mai 2015. Notering av de nye aksjene på Oslo Axess og sekundærnotering av samtlige aksjer på Nasdaq First North forventes å skje samme dag.

Som en følge av emisjonene vil Selskapets aksjekapital øke med NOK 10 714 284. Selskapets nye aksjekapital etter gjennomføring av Fortrinnsrettsemisjonen og den Offentlige Emisjonen vil være NOK 51 419 799 fordelt på 17 139 933 nye aksjer, hver pålydende NOK 3.

For nærmere informasjon kan følgende personer kontaktes:

Hogne Vik, daglig leder

E-post: hogne.vik@nattopharma.com

Informasjonen i denne meldingen er offentliggjort i samsvar med verdipapirhandelloven § 5-12.