NATTO: Godkjent patent for kombinasjonen Vitamin K2/Omega-3 i Canada

NattoPharma har fått godkjent et patent for kombinert bruk av vitamin K2 og omega-3 i Canada.

Det nye Canadiske patentet (no. 2,657,748: “Pharmaceutical and Nutraceutical Products Comprising Vitamin K2”) dekker alle kombinasjonsprodukter av vitamin K2 og omega-3, inkludert krill, brukt i helsekost og farmasi.

“Kombinasjonen K2/omega-3 er den tredje patentfamilien NattoPharma sikrer seg globalt”, sier Administrerende Direktør Hogne Vik. “Canada har med dette - sammen med Australia og New Zealand - godkjent NattoPharmas patent for benhelse og hjerte/kar sykdommer og de synergiene vitamin K2 og omega-3 skaper for disse tilstandene”.

NattoPharma har brukt mye ressurser på teknologiutvikling og patentering av vitamin K2- effekter, og vil også i tiden som kommer aktivt benytte patenter for å skape konkurransefortrinn. Per i dag har ingen andre selskaper bygget en patentportefølje omkring vitamin K2 slik som NattoPhrma. De nye vitamin K2 og omega-3 patentene dekker K2 klassene MK-7, MK-8, MK-9, og MK-10. “NattoPharma fortsetter å bygge patentbeskyttelse for produktene våre i et globalt perspektiv. Vi er i dag i dialog med ledende omega-3 aktører for å kommersialisere teknologien og utvide bruksområdet for vitamin K2-brandet vårt MenaQ7”, sier Hogne Vik. “ Det globale Omega-3 markedet er idag et generisk marked hvor de ulike aktørene ønsker å differensiere sine produkter. Kombinasjonen omega-3 og vitamin K2 representerer en nyhet og en kommersiell markedsmulighet”.

Om NattoPharma og MenaQ7

NattoPharma utvikler og selger vitamin K2 som blant annet virker forebyggende mot osteoporose samt hjerte- og karsykdommer. Selskapet bygger konkurransefortrinn med klinisk forskning, patentbeskyttelser og rettigheter, samt sterk salgs- og markedssatsning.

NattoPharma har enerett til å selge og markedsføre merkevaren MenaQ7® (Vitamin K2 /MK-7) globalt og tilbyr sine vitamin K2-produkter som ingrediens i kosttilskudd, functional food og medical food. Selskapet er også i ferd med å utvikle en farmasøytisk produktkandidat.

Kontaktperson:

Hogne Vik