Natto: NattoPharma lanserer ny unik MenaQ7® og OmeGO ™ kosttilskudd sammen med Hofseth Biocare

NattoPharma ASA (NP) og Hofseth BioCare ASA (HBC) har siden 2014 samarbeidet for å utvikle et unikt produkt som kombinerer Hofseth Biocare er OmeGO ™-merket olje fra laks og NattoPharmas MenaQ7 merkevare Vitamin K2 ingrediens. OmeGO ™ er dokumentert som en co-aktiv transportolje for vitamin K2. Produktet vil bli lansert på Natural Products Expo West i Anaheim, 5. mars 2015, der potensielle kunder vil bli presentert det innovative produktet som kombinerer to klinisk dokumenterte ingredienser som begge bidrar til å holde arteriene elastiske med god fysiologi.

"Den unike produkt kombinasjon av OmeGO ™ og MenaQ7® tilbyr forbrukerne et kombinasjonspreparat med dokumenterte positive helseeffekter for både naturlige, marine produkter og vitamin K2. I samarbeid med Hofseth BioCare, har NattoPharma dokumentert positive og synergistiske hjerte-kar helseeffekter knyttet til det nye kombinasjonsproduktet. Jeg er veldig optimistisk for den kommersielle fremtiden for dette kombinasjonsproduktet - som er sammensatt av to egenutviklede, unike ingredienser og samtidig er 100 % dekket av det godkjente NattoPharma-patentet som gjelder for alle kombinasjoner av omega-3 og vitamin K2 produkter ", sier Hogne Vik, CEO i NattoPharma ASA.

Forskning og utvikling av kombinasjonspreparatet OmeGO ™ og MenaQ7® startet i 2014. Produktutviklingen har validert OmeGO ™ som en stabil, bioaktiv «bære-olje» for MenaQ7®. OmeGO ™ er opprinnelig rik på essensielle fettsyrer, inneholder langkjedede omega-3 og er dokumentert i kliniske studier å modulere oksidert LDL kolesterol på en gunstig måte. MenaQ7® er klinisk dokumentert å hemme utvikling av, og til og med reversere, eksisterende arteriell stivhet i en sunn befolkning.

"Ved å kombinere disse to proprietære ingredienser med dokumentert effekt på human hjerte-kar helse vil vi tilby markedet et produkt som gir grunnleggende ernæring og spesifikke positive helseeffekter for hjertet og blodårene. Jeg har store forventninger til samarbeidet med NattoPharma og den proprietære MenaQ7® ingrediensen kombinert med vår proprietære OmeGO ™ olje ", sier Jon Olav Ødegård, administrerende direktør i Hofseth BioCare.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Hogne Vik, administrerende direktør i NattoPharma

E-post: hogne.vik@nattopharma.com

Jon Olav Ødegård, administrerende direktør i Hofseth BioCare ASA

E-post: joo@hofsethbiocare.no

Om NattoPharma og MenaQ7

Som et bioteknologibaserte nutraceutical selskap, er NattoPharma den verdensomspennende innovatør og leder av Vitamin K2 menaquinone-7. Merkevare MenaQ7 er støttet av en global patentportefølje og forskning som underbygger tydelige positive helseeffekter for bein og hjerte-kar systemet. NattoPharma har siden 2006 vært involvert i et omfattende forsknings- og utviklingssamarbeid med VitaK, Universitetet i Maastricht, Nederland. Sammen har NattoPharma og VitaK arbeidet med å dokumentere de helsemessige fordelene ved bruk av vitamin K2.

Selskapet bygger konkurransefortrinn gjennom klinisk forskning, produkt-patenter og brukspatenter for vitamin K2, samt gjennom salg og markedsføring av MenaQ7® merkevare, det eneste klinisk validerte vitamin K2 på markedet. NattoPharma har eksklusive rettigheter til å selge og markedsføre merkevaren MenaQ7® Vitamin K2 som MK-7 globalt, og tilbyr sine vitamin K2 produkter som ingredienser i kosttilskudd, funksjonell mat og medisinsk mat. Selskapet er også i ferd med å utvikle et farmasøytisk produkt kandidat.

Om Hofseth BioCare og OmeGO ™:

Hofseth BioCare (HBC) er et norsk bioteknologiselskap som tilbyr høykvalitets marine ingredienser og ferdige produkter for mennesker og dyr. Selskapet er grunnlagt på kjerneverdiene bærekraft, sporbarhet og optimal utnyttelse av naturressurser. Gjennom en innovativ hydrolyse teknologi, er Hofseth BioCare i stand til å bevare kvaliteten på lakseolje, proteiner og kalsium, tilberedt fra ferskt lakseavskjær. HBC sitt mål er å bidra til effektiv utnyttelse av marine ressurser og levere kvalitetsprodukter for ingredienser og ferdige forbrukerprodukter i ernæringsmarkedet.

HBC’s ferske lakseolje, OmeGO ™, er en naturlig olje fra friskt avskjær. Norske laksefiletprodusenter levere avkutt direkte på anleggene til HBC i løpet av timer etter at laksen er høstet. HBC bruker en proprietær enzymatisk hydrolyse prosess som tar mindre enn en time fra avkutt til ferdig produksjon av OmeGO ™. Oljen har ingen tilsetningsstoffer og gjennomgår en skånsom prosess som ikke inkluderer koking eller andre prosesser som senker kvaliteten på det ferdige produktet. OmeGO ™ er en naturlig, frisk, «full body lakseolje» med naturlige nivåer av essensielle fettsyrer og Omega 3.